Mitt 2014

Gillar ju att göra årssammanställningar för att kunna kika tillbaka på och minnas längre fram. 
 
Så här är mycket försenat en liten sammanfattning från år 2014. 
 
Årets väderlek 2014:
Snöfattig vinter med plask/fryst vartannat så det blev dåligt med skridskor och längdskidor utomhus denna vinter. Juni var svinkallt och bedrövligt men Juli blev istället helt underbar med ca 3 veckors högtryck. 
 
5 stora hits detta år:
Taylor Swift - Shake it off 
Ed Sheeran - Thinking out load 
Sia - Chandelier 
Tove Lo - Stay High 
Mr Probz - Waves 

Årets sommarplåga: Albin - Din soldat 

3 sevärda filmer: 
Dallas Buyers Club (Drama med Matthew McConaughey som aidssjuk homofob)
The Wolf of Wall Street (Scorsese och DiCaprio ihop igen)
Gone Girl (Spännande Thriller Av David Fincher)

Bästa animerade film detta år enligt Max
Frost +++++

10 sevärda tv-serier jag kikade på: 
Homeland, House of Cards, Mad Men, Game Of Thrones, True Detective, 24
The Shield, Bloodline, Orange is the new black, The Walking Dead. 

Årets drejare: Björn Hellberg i tv-programmet Sverigequizen >>
  
Årets tv-bröllop:
"Red Wedding" i tv-serien Game of thrones är svårt att förbise. Herregud!
 
Min hälsa
I Januari gjorde jag en neurologisk undersökning pga smärtorna i arm mm men de hittade inga fel där. Under året hade jag fortsatt ont i armen, ont i hälsenor mm främst på morgonen men kunde oftast sporta på med min tennis och innebandy även detta år och på hösten 2014 återupptog jag, Jonny och "Nana" vårt golfspelande efter 7 års paus. 
 
Max sportande: 
Under vinterhalvåret 13-14 körde jag, Jonny och Fagge innebandyskola i Vallhovsskolan och det var jätteroligt tyckte både vi vuxna och barnen. På hösten 2014 började Max i SAIK där jag även lite senare blev med i ledarstaben. På vintern gick Max även på bandyskola på lördagar och så började han att åka slalom. 
 
Årets tv-möte:
Gunde Svan mötte sin överman i mantrat "ingenting är omöjligt" när han träffade Anders Olsson.
 
Årets Liverpool: 
Liverpool gjorde en fantastisk säsong och med Suarez i spetsen så spelade laget ofta en underhållande fotboll som få andra lag i Europa kunde bjuda på. Med bara 3 matcher kvar kändes det som om ligatiteln skulle tas hem men sen kom matchen mot Chelsea som jag såg på plats och allt rasade. 

Årets krogshow: 
Såg ju bara "Ägd" med Schyffert & Lindström på Rival och den var ju +++++ 
 
Årets konsert: 
Ingen konsert kommer någonsin kunna konkurrera med Håkan Hellström på Ullevi. 
 
Årets charterresa: 
Vi åkte till Playa de las Americas på Teneriffa i Mars. Där var jag med min familj när mamma fyllde 50 år men kände inte igen mig alls ändå. Lite mycket pensionärer på hotellet och lite barn tyvärr men annars en skön vecka med rätt bra väder. Max lärde sig simma och trivdes kanon trots bristen på lekkompisar. 

Årets mest obehagliga överraskning:
När Jonny sänkte golfputten på Hål 1 kunde han icke ana att en människa hade bajsat i hålkoppen.

Årets ledsamhet: 
Att Alzheimers är en "anhörigsjukdom" är inget understatement och speciellt sommaren -2014 var väldigt jobbig då jag stundtals kände mig ganska knäckt men det var bara att bita ihop. Lider med min snälla mamma som fått denna hemska sjukdom och jag lider med oss anhöriga som får hantera allt elände. 
 
Årets ståpäls:
- Charlotte Kallas jakt och upplopp i guldstafetten i OS är svårslaget 
- Hela konserten förstås men oförglömlig stund när Håkan Hellström sjöng Valborg på Ullevi.
- Förstås You Will Never Walk Alone på Anfield inför matchen mot Chelsea  
 
Årets politiker:  
Marcus Oscarsson på TV4 är ju ingen politiker men gör mycket gott för politiken i TV. Önskar att fler politiker kunde se verkligheten som honom. Då jag själv arbetar inom Integration har jag ju god insyn i hur mycket som våra politiker hanterat illa inom detta område. Det kostsamma idiotiska lotssystemet är ett exempel. 
 
Årets anticlimax och medföljande baksmälla:
Gerrards halkning mot Chelsea där ligatiteln försvann. Jag och Staffan stod på The Kop! 

Årets midsommarväder:
Gissa! Svinkallt förstås men vi hade ändå en trevlig kväll hemma hos familjen Naenfeldt. 

Årets sommarresa: 
Vi tillbringade en vecka i Halmstad ihop med familjen Naenfeldt. Vi hade mestadels fint väder och jag fick äntligen hänga lite på Tylösand och sen så åkte vi även till Helsingborg samt var över till Danmark en sväng. På vägen hem stannade vi på High Chapparal där Max bland annat fick utöva revolverduell mot Lucky Luke. 

Årets ensamma hemma: 
I September åkte Tina och syster Linda på en välförtjänt chartervecka till Gran Canaria. Trodde Max skulle bli galen av längtan efter sin kära mamma men det gick bra för oss killar här hemma och Tina fick en välbehövlig semester med sin syster i solen. 

 
 

Kommentarer >>
Postat av: Ullrika

Så roligt att läsa från dig! Men du.. är det inte förra året du skriver om, inte förrförra :)

Sen var det typiskt att du tittade på just den matchen, mellan mitt Chelsea och Pool. Men... nu ser det bättre ut för ditt lag än för mitt för den här säsongen ;)

2016-01-01 @ 23:16:20
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

Faktiskt är det om 2014 och inom kort kommer inlägg om 2015 och sen kanske förhoppningsvis några fler inlägg om allt möjligt :)

2016-03-04 @ 09:00:15
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0