Metalljournalen

Det är lätt att fastna på Youtube ibland och bli nostalgisk! Ett tv-program som vi i kompisgänget alltid tittade på under första halvan av 80-talet var ju Metalljournalen med Anders Tegnér. Vi spelade in på videoband och gjorde sedan omröstningar om vilka låtar vi gillade bäst av de rockvideos som de visade.

Jag minns att i topp på min lista låg låtar som King Cobras "Hunger", Mötley Crues  "Looks that kill", Deep Purples "Knocking at your backdoor", Bon Jovis "Runaway" och många andra härliga låtar som t ex Whitesnakes "Slow and easy" i klippet nedan där Anders Tegnér intervjuar David Coverdale.

Några fler som minns Metalljournalen?




Kommentarer >>
Postat av: Anonym

jag kommer speciellt i håg när vi tittade på KingCobra och låten "Hunger" hemma hos dig, det var ju inte många som hade video så tidigt som ni så det var ju skithäftigt tyckte man.....

undrar om det var enda låten King Cobra gjorde förresten .........:-)

2009-11-01 @ 18:37:02
Postat av: Fredrik Persson

2009-11-01 @ 18:39:13
Postat av: Mattias

Ja den där klumpiga silvervideon var nog en av de första som dök upp i Storvik :)

2009-11-02 @ 11:34:32
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: BBLW

Hejsan KOMPISSSSSAR????

Vante så j-la neggo och leta fel på er själva.Ni var där och hade ni roligt eller?????

Jasså Pal´s fortsätt garva´rå det gör jag och mitt

band. inte kanske så j-la tonsäkra men f-n va roligt

vi haft nu in a "dekade" eller va fan det heter(10år). Märkte ni hur jag nu tog bort - mellan f och n?? toppen

då är vi väl inte så borta varken ni eller ni & jag

SKÅL & "don´t forget the boogie"

your´s BBLINDWINTER alias for nothin´

2011-10-19 @ 18:56:07
URL: http://www.krymplings.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0