Stockholmsresa

I helgen var jag till Stockholm med Jonny för att umgås med Lillsvedsgrabbarna och överraska Henke som ju fyllde 40 år för en tid sen. Henke var ute i en stuga på Värmdö (Bullandö) med sin flickvän Mona som var införstådd i våra planer och fick ett härligt uppvaknande när jag, Johan, Pelle och Jonny utklädda stod vid hans säng på morgonen när han med stor förvåning slog upp sina trötta ögon denna Lördagsmorgon. Roligt att överraska honom sådär när han absolut inte hade en aning om att detta skulle ske. Trots vår utklädnad så förstod Henke ändå ganska snabbt vilka fyra dårar det var som stod där men fick kämpa en hel del innan han visste vem som var vem.

Vi hade enorm tur med vädret och tillbringade en del av dagen vid Siggesta som ju ligger nästan precis ute vid Lillsved där vi bodde/pluggade 95-98. På den tiden var Siggesta bara en lada men nu har de gjort ett stort område dit massor av folk åker för att spela minigolf, fotbollsgolf, äta, fika, gå i trollskogen med barnen, låta dem gå in i en djurhage, åka elbil, lyssna på allsång och mycket annat. Dit ska jag åka med Max och Tina i sommar om vi semestrar i Stockholm någon vecka som vi har gjort de senaste somrarna.

Jag fick nu äntligen prova spela fotbollsgolf som jag velat prova på i många år. Det var jättekul och speciellt första rundan eftersom jag då spelade bra och vann den efter bland annat en birdie på hål 2 där jag sköt i ett inspel på 20 meter direkt i hål medan 40-årige Henke som spelat fotboll på hög nivå klättrade omkring i en taggbuske dit hans utslag gick och fick punktering på bollen, haha. Fotbollsgolf var skitkul så det ska jag spela fler gånger. Pelle imponerade mest men jämne erfarne fotbollsgolfspelande Johan vann andra rundan och sammanlagt!

Eftermiddagen tillbringade vi dels nere vid Bullanö Marina där det ju var enormt mycket båtar och sen ute på några klippor i kvällssolen. Fantastisk känsla att sitta i en skön somrig kvällssol på klippor i skärgården med dessa underbara vänner och dricka lite goda drinkar. Senare mot kvällen blev det grillning och så hade quizmästaren Bodare återigen fixat en rolig frågesport som förstås handlade om detta gängets historik med alla sjuka roliga grejer som hänt genom åren. Vi fortsatte dricka och surra mot natten och somnade in lite olika tid där på natten.

Jag tog det halvlugnt med drickandet, dels pga oron för magkrämpor och dels för att jag inte ser någon vits med att bli dyngrak på en trevlig hemmafest. Ändå var jag lite seg, trött och sliten på Söndagen men det är väl åldern! De idrottsliga höjdarna som skulle avsluta Söndagen blev ju tyvärr trista historier då Spurs först besegrade Liverpool med 2-0 samt att Sverige förlorade hockeyfinalen med 6-1 mot Finland. Ändå måste man ge klart godkänt till Tre Kronor för VM-insatsen och för Liverpools del finns ju chansen fortfarande kvar till femteplatsen i avslutningen av PL nästa helg.


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0