Härlig Lördag

Idag ska det bli sol vad det verkar, ljuvligt! Känner mig glad över att det är helg och att jag kunnat träna Mån, Ons, Tor, Fre denna veckan. Idag var det tänkt att bli en morgontennis inomhus mot Wanke men banorna var upptagen så det får bli det mycket tristare alternativet jogging istället. Frågan är ju hur långt mina något slitna ben orkar idag då jag har chansen att hänga på min kompis Persson på en milsrunda. Känns lite långt då jag knappt sprungit så långt någonsin och just nu efter massa sjukdomar, skador inte har nåt bra flås.

Förra sommaren hade jag och Persson nog rätt lika kondis men nu tränar han som en galning så precis som jag messade honom igår får jag nog vara hare första 3 km i så fall eller nåt, haha. Annars så ska vi väl försöka plocka ihop lite mer här hemma, de här efterdyningarna av rusten tar ju lite tid att fixa till så det är lite småstökigt här hemma med massor av prylar i överflöd överrallt, ett tillstånd i hemmet jag hatar! Förråden skulle behöva rensas också men det får bli en annan helg det, vi måste ju börja fundera på packning till Turkietresan också, tjohoo!!!

Imorse såg Tina att Nazar hade sänkt priset på resan vi bokade, otippat!!! Vi som velade så in i xxx för att vi just hade chansen att boka sent men vi vågade inte vänta och ingen mening att gå o gräma ihjäl sig över det heller så skitsamma! Det största skälet till att vi bokade denna veckan var ju att vi var rädd för att platserna på hotellet Aqua Fantasy i KusaDasi skulle ta slut. Dels verkar det vara ett fantastiskt hotell och mysig stad sedan så ska våra vänner Persson, Vicky och Emma dit så då kände vi verkligen att det vore kul att hamna just där samma vecka! De åker den 22/5 och vi den 24/5.

Ikväll kommer just fam Persson hit på lite grillning så kan vi även surra lite om resan. Kul för Max att få träffa Emma som han frågar om ibland och gillar att leka med även om hon ju börjar bli stora tonårstjejen snart. Imorgon Söndag skulle det verkligen bli kanonväder så då kanske man kan vara ute och ordna lite förbränna inför Turkietresan. Känner jag min flickvän rätt så vill hon nog packa lite idag också även om det är ca 2 veckor kvar tills vi åker. Jag har inte varit sådär jättesugen på resa men nu när det är klart och även våra kompisar ska dit samtidigt så känns det fantastiskt roligt. Kan vi få vara friska allihopa nu tills och över resan så blir det kanon!

Hit ska vi!!!


Känns som om Max kommer gilla det där piratskeppet!

Kommentarer >>
Postat av: Linda

Åh, det kommer verkligen bli underbart för er att komma iväg :-) Håller tummarna att ni håller er friska och oskadade!



Och det där med trots, ja... dem trotsar mot dem som de känner sig trygga med! Men det är nog svårt att förstå för vissa att det är så. Tråkigt att hon tar åt sig så din mamma, men allt är övergående! Och just barnvakt och sådant så vet ni att vi även finns om det skulle behövas!



ha en skön helg! nu ska en annan förpassas ut i solen, vara ute utan att huttra ihjäl vore trevligt!

2011-05-07 @ 10:34:25
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja mamma tar väl inte åt sig jättemycket så men tycker förstås att det är trist o inser nog inte riktigt hur trotsen fungerar heller.



Ja det här med barnvakt vet jag ju också o likaså har vi vår bror/anna också förstås men blir ju enklare när Mileon och Max kusin Milton blivit ännu snäppet större då kan vi hjälpa varandra allihop :)

2011-05-07 @ 16:26:15
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0