Fredagstankar

Fredag lunch och lite korta tankar inför helgen. Vi har väl inga speciella planer men imorgon em kommer Tinas pappa för att hjälpa oss installera elfläkt, eluttag mm. nu när övervåningen är färdigrustad och nytt kakel är satt i köket. Det känns underbart att ha kommit en bra bit framåt i rustandet och köket känns ju mycket fräschare nu med svarta bänkskivor, nytt kakel mm. Bara tapetseringen kvar i köket, det blir fint alla fall men kostar ju oxå.

Ikväll ska jag och Tina nog till Ikea en sväng ifall vi kan få lite barnvaktshjälp av min mor. Vi måste ju fortsätta titta på garderober och hoppas även hitta ett nytt dataskrivbord samt lite nya lampor till sovrum mm. Just garderober saknar jag nog mest då det är drygt att ha alla kläderna nerpackade i lådor men om vi hittar sådana så lär vi ju ändå vänta tills vi har släpvagn med oss in för att få hem. 

Efter allt skit med sjukdomar så känns det förstås viktigast att jag/vi får vara helt frisk i helgen. Förutom att få lite ordning i vårt kaotiska hem så ser jag mest fram mot att få träna lite i helgen. Det blir en tennis mot Wanke imorgon och det ska bli så roligt att få springa livet ur mig igen. Snart har snön smält bort utomhus och värmen kommer lite mer och då ser jag fram mot några joggingturer ute i friska luften också förutom innebandyträningar/tennis.

Vår älskade Max är ledig med Tina idag och de har varit på badhuset. Vad roligt för lillplutten att få göra något roligt efter alla trista hemmadagar och han har ju alla fall hunnit med två lekdagar på dagis också den här veckan. Den här sköna vårvärmen som tydligen varit när jag var sjuk har försvunnit för tillfället men hoppas den snart kommer tillbaka så att snön fortsätter smälta. Jag har aldrig någonsin längtat efter vår/sommar så mycket som just nu men nu är det ju inte evighetslångt kvar tills man får vara ute på gräsmattan!

Till sist så måste jag säga att det värmer mig enormt när Persson, Wanke, Bodare och brorsan m.fl. ringer för att kolla hur det är med mig efter senaste akutbesöket. Känner mig väldigt gnällig eftersom det alltid är något som är fel nu för tiden men är glad över att kompisarna orkar lyssna på mitt gnäll. Det finns värre saker i livet än magkrämpor är jag mycket medveten om och även om jag tycker lite synd om mig själv när jag är mitt i magkrämpeanfallen så försöker jag ändå glädja mig åt allt bra vi har i livet jämfört med många andra.

Ha en trevlig helg folks!!!!!!

Kommentarer >>
Postat av: Linda

Hoppas verkligen denna helg blev mycket bättre än tidigare helger som varit nu med elände o skräp!

2011-03-27 @ 10:21:13
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0