Tv-krönika

Lite tyckande om vad som har skett i min tv-värld denna vecka!

Let´s Dance
I Fredags kväll var det ju stor upphåsad premiär av Let´s Dance! Även om jag egentligen inte alls är särskilt förtjust i programmet så brukar jag ändå spela in och ibland kika igenom det i efterhand. Nu var jag ju lite nyfiken på hur de nya "stjärnorna" skulle sköta sig och sedan är ju David Hellenius den stora behållningen som eminent rolig programledare. Hans spontana repliker i samband med juryns bedömningar är programmets behållning.

Roligaste kommentarerna om Let´s Dance gick annars att hitta på Twitter där bland annat den rolige Kristoffer Appelquist twittrade så här om Tina Thörner med hennes speciella klänning. "Tina Törner dansade väl bra men varför hade hon soptippen från Fragglarna på sig?"

True Blood
Jag har haft hela säsong 3 av True Blood inspelad en tid och började nyligen att kika på det. Tyvärr kändes det nästan givet på förhand att detta skulle bli en av alla de här tv-serierna som börjar så bra för att sedan urarta på ett negativt sätt (Lex Prison Break). True Blood var jättebra säsong 1 men blev sämre säsong 2 och nu är det nog sista säsongen jag ser programmet.

Filip och Fredriks Årskrönika
Igår kväll kikade jag, Tina och Nathalie på årskrönikan med Filip & Fredrik och den var ju stundtals rolig men inte sådär jättebra som jag kanske hade trott efter att ha läst några lyriska tv-recensenter. Kul att Håkan Hellström var med men jag hade gärna hört mer av honom i programmet. Mycket av det de gick igenom har jag också hört via deras suveräna podcastsändningar så det blev lite samsamma men ändå klart sevärt.

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0