Tidig Söndagsmorgon

Det märks verkligen att Max är min son då har precis samma usla sömnegenskaper som mig ibland. Nu är klockan 07:30 och Max har varit vaken sedan 3-4 tiden inatt då han inte har kunnat sova. O jag kan lova att han inte nöjer sig med att vara vaken själv heller men men. Nu spelar han lite på Tinas mobil innan han och jag ska ner och käka frukost så får väl Tina sova ut lite. Vi brukar göra så då det för mig kvittar lite mer om jag bara får sova några timmar en natt. Dessutom tar jag gärna lite Max-ansvar på förmiddagen så att det känns bättre att frossa en massa fotboll denna Super-Söndag med bland annat Liverpool-Everton och Tottenham-Manchester United på tv:n.

Idag tänker jag bara vara inne/hemma och vila mitt onda ben så mycket som möjligt. Skadan i ljumsken jag drog på mig i Onsdags kändes ganska hyfsad igår morse men sen small det bara till när jag gick ner för trappen och resten av gårdagen fick jag gå sakta sakta eftersom varje för stor rörelse gjorde svinont i ljumsken/höftböjaren. Djävligt trist precis nu när vi ska veckoplanera vår kost framöver och göra ett tusende försök att komma igång med ett hälsosammare liv och även tappa några kilon var. Min plan var ju att träna innebandy fyra gånger i  veckan någon vecka framöver men nu kan jag ju inte ens promenera. Hoppas det läker någorlunda snart alla fall.

Igår var vi in till Mediamarkt och skickade iväg min mobil då så får vi se vad som händer men den här gången vore det otroligt märkligt om jag inte får en ny om ca 4 veckor. Sedan skjutsade vi Max hem till morsan och "Svängen" för lite julgransplundring där även brorsan, Anna och Kusin Milton var med. Vi fikade lite där och så innan vi åkte hem en sväng utan Max för att sälja en av Tinas mammas speglar till en blocketkund. Lite vila i soffan och sen hämtade vi Maxen vid 17-tiden. Sedan var det som vanligt bara en lugn Lördagskväll där Tina somnade framför någon film medan jag kikade på Sverige-Slovakien i VM-handbollen.

Jag hade sett fram mot att få se Brynäs på tv hela dagen då matchen enligt tvmatchen.se skulle sändas på Canal + Sport 1 som jag har. Det blev en stor besvikelse när jag efter sms-konversation med Wanke på väg hem från Storvik i bilen en halvtimme innan matchstart fick reda på att de inte alls sände Brynäs match, suck! Så det blev ingen Brynäsmatch på tv:n men glädjande alla fall att de ryckte upp sig och vann med hela 5-0 mot topplaget Skellefteå. Tyvärr är jag ändå rätt säker på att Brynäs kommer missa slutspel och det känns trist att alla lagen jag håller på lider av dålig ekonomi så att värvningar som man vill se verkar uteslutna!

Kommentarer >>
Postat av: tvmatchen

Hej!



Ber om ursäkt att vi hade fel info. Vi gick dock ut i torsdags med ett meddelande på sajten om att vi haft felaktig information och uppdaterade då tablån. Följ oss gärna på Twitter om du använder det för att få denna typ av info!



Mvh

tvmatchen

2011-01-17 @ 00:52:14
URL: http://www.tvmatchen.nu
Postat av: Mattias

Oj vad ni har koll på nätet då! :) Japp, ska adda er på twitter men ingen fara, får skylla mig själv som inte kollade samma dag blev bara så besviken för en utebliven Brynäsmatch.

2011-01-17 @ 08:30:29
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0