Nittileaks

Jag gillar ju Filip & Fredrik mycket som bekant för er som följt bloggen länge eller känner mig. Ikväll på Kanal 5 börjar de sända sin tv-show Nittileaks där de ska avhandla det ljuva 90-talet. Det låter alla fall på förhand som om det kommer att kunna bli ett höjdarprogram med mycket mycket nostalgi för oss som minns 90-talet väl. Har inte läst så mycket om programmet men har förstått att de kommer bjuda in gäster som t ex Rumänen som missade straffen mot Ravelli för att han ska få chansen igen och så vidare. Med E-type som sidekick i programmet så borgar det väl för att de inte missar all nostalgi med Eurodiscon som var så het på 90-talet.

Mitt 90-tal var helt underbart måste jag säga och nästan helt befriat från ledsamheter till skillnad mot för 2000-talet. 90-talet för mig handlar mycket om innebandyn med Storviks IF då vi några säsonger i början av 90-talet spelade i högsta serien i Sverige och hade ett sånt sjukt roligt kompisgäng som partajade ihop varje helg. Roffes hemmafester, sommardagar på badet/Hedåsen med massa beachvolley, partyn eller sommardagar/nätter på farsans båt är andra ljuva minnen. Samt förstås de två roligaste åren i mitt liv när jag gick på Lillsveds Idrottsfolkhögskola ute på Värmdö i Stockholm åren 96-98, där jag fick vänner för livet.

Får återkomma i ett längre inlägg om mina bästa 90-tals minnen!


Nittileaks, Kanal 5 ikväll klockan 21:55!!! (Foto lånat från Kanal 5)

Kommentarer >>
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

åh som jag längtar efter att se det programmet. Det måste vara roligt! Jag läste deras bok om åttiotalet och lite saker kände jag igen, men det mesta var jag helt enkelt för ung för, föddes -84... Men nittiotalet, då var man ju en människa liksom! :D

2011-04-11 @ 16:59:11
URL: http://emmasays.se
Postat av: Anonym

- GRRRRRRRRRRAAAAAAAAAATTIS TILL VINSTEN! Så jävla underbart att Liverpool vann över Manchester Shitty!

2011-04-12 @ 00:45:06
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Honung

Svar från min blogg: Tack för en sån underbar komplimang! Jag träffar någon nu som är en vanlig snäll och beige kille. Jag är så glad att jag träffat någon som är normal. Normal och beige är vad jag längtat efter i mitt liv. :) Du är bra som du är, beige eller inte.

2011-04-13 @ 23:10:31
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0