Magsjuka igen

Känns ju lite tjatigt med våra sjukdomar men på Fredagskvällen så började Max plötsligt att kräkas. I Tisdags på Max dagis så hade ju några barn blivit sjuka så vi visste om risken men trodde/hoppades ju förstås att vi skulle klara oss denna gång. Hur som helst så kräktes Max hela natten väldigt ofta men sedan på Lördagen så var han ganska pigg trots allt vilket förvånade oss lite då han ju sovit så lite. Jag som hade grämt mig en del över att vi inte gick ut och partade på Fredagskvällen när September var i stan kände mig otroligt lättad över att vi inte gjorde det alla fall.

Igår Söndag så var Max lite slöare igen och ville inte alls äta något. Han somnade dessutom på eftermiddagen så idag Måndag är jag hemma och Vabbar med lillskrutten. Vi leder nog VAB-ligan i Sverige men huvudsaken så länge det bara är vanliga sjukdomar så är det inte hela världen heller även om vi helst såg att Max alltid fick vara frisk förstås. Nu väntar några oroliga dagar för mig och Tina för att se om vi klarar oss denna gång, jag vill INTE bli magsjuk igen för jag blir ju så satans dålig varje gång och två magsjukor varje vinter sedan Max föddes känns inte ok!!!!

Annars i helgen så har vi som vanligt hållt på och grejat hemma med rustningen. Vi har gjort klart det mesta med våra fyra nya stora garderober samt köpt och monterat fyra st nya fönsterbrädor och lite annat. Upptäckte sent igår kväll att vi missat målat en list tills när målarna kommer idag och ska börja med köket så bara att slita fram penseln igen också då. Både Tina och jag är less på att varje helg hålla på med sånt här men snart är det färdigt och vi kan göra roligare saker på kvällar/helger framöver nu när våren är här!!! Samtidigt ska vi inte gnälla så mycket för ingen tvingar oss att hålla på heller :)

Annars i helgen så har jag även hunnit med att spela tennis i GTK-hallen mot Wanke. Årspremiär för riktig tennis även om det var inomhus. Så roligt att spela även om jag fick stryk med 3-0 i set mot Wanke som spelade väldigt bra. Själv spelade jag bra i de två första seten som var tokjämna men missade för många gamebollar som vanligt. I sista set däremot så var Wanke klart bättre och till ett litet försvar kan sägas att han spelat där inomhus många fler gånger än mig men hur som helst så vann han välförtjänt denna gång och jag längtar redan tills nästa match!

Kommentarer >>
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Ja men visst är det väl VIDRIGT med den satans jäkla magsjukan! FY FAN... jag har ångest hela tiden när den huserar i vårt bygge. Äter vitpepparkorn så magen brinner och så skulle jag vilja svepa en halv whiskey varje kväll för att vara säker på att döda alla bakterier. Man svabbar toan i frenesi liksom...



Hoppas ni klarar er!



Och helt rätt, nu är det vår... ut och gör roligare saker än fixa hemma är helt rätt melodi!

2011-04-11 @ 14:29:43
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: ullisar

Magsjuka går fetbort. Hoppas ni klarar er från andra omgången nu!!



ps. på sätt och vis är jag glad att vi lejt bort våra renoveringsjobb, men på ett annat är det jäkligt jobbigt att vara maktlös när det inte går mycket fortare med professionella hantverkare än det gjort med lekmän :(

2011-04-11 @ 23:42:30
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

Ja igår var det Tinas tur att kräkas när jag hämtade henne från tåget efter jobbet. Fast hon fick en rätt lindrig variant så fick sova inatt o är på benen nu igen.



Nina / Ja jag tvättar händerna så ofta så att vattnet snart tar slut här i Sverige är jag rädd :)



Ullisar / Ja vi har ju lejt bort mycket vi också men kör lite målning o sånt själv o sen kommer man ju ändå inte undan småjobb som att sätta ihop nya garderober, fönsterbrädor, gardinstänger o sånt heller men det värsta är nog ändå att leva i ett kaos hemma med grejer precis överallt o hantverkare som man aldrig vet när de kommer :) Fast våra har skött sig helt ok så ska inte klaga.

2011-04-12 @ 15:06:45
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0