Olika livsöden

Jag vet att många har följt 3-barnsmamman Lindas kamp mot sin bröstcancer och nu för några dagar sedan fick jag läsa att hon hade förlorat kampen. Hon blev ju utsedd till Årets hjältemamma 2010 och hade via sin välbesökta blogg samlat in över 100 000 kr till cancerforskningen. Fast som hon sa så hade hon ju önskat att priset hon fick var att få bli frisk och tänk hur en del kan drabbas så enormt i unga år av sjukdomar/elände medan många andra människor går igenom livet helt utan problem o får leva tills de är 90 år eller så.

Jag har bara läst hennes blogg vid ett tillfälle men har inte "orkat" följa den då jag tycker det är så hemskt att läsa om människor som drabbas av sån olycka och när vi själv har haft flera fall av cancer i familjen som slutat illa så vill man nu helst bara förtränga denna sjukdom. Att som Linda ha tre små barn och veta att man inte längre kan finnas där måste ju ge känslor som ej går att beskriva och nu har hon alltså somnat in, fyfan vad fruktansvärt!

Avslutningsvis så verkar en annan ganska känd bloggerska med cancer däremot ha vunnit kampen mot sin cancer. Lotta Gray som har bloggen Vimmelmamman och även skriver en del i tidningar har ju haft flera tuffa år där hon kämpat mot sin cancer vad jag har förstått. Nu har hon fått väldigt positiva besked och mitt i allt elände när man läser om krig, död o annat så är det ju härligt att någon väldigt sjuk kan få uppleva att "Livet vinner" också!

Artikel om Linda i Expressen >>

Kommentarer >>
Postat av: ullisar

Men herregud. Krig och elände och jordbävningar och våldsbrott. Men cancer? Jävla hemska fula hatade cancer. Vi kan skicka folk till månen (och hämta tillbaka dom) men vi kan inte bota vidriga allför vanliga sjukdomar.



Har inte läst hennes blogg. Tror inte jag vågar mig på att göra det nu heller. Mjau.

2011-04-04 @ 10:21:04
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0