Idoljuryns sågningar

Först vill jag skriva att jag är ganska allergisk mot det här syndromet om att det ska daltas eller att man ska tycka synd om folk som är med i tv-program av fri vilja. T ex som att folk fördömer att deltagarna i Biggest Loser måste visa sig i underkläder vid vägning mm. Trots att deltagarna själva tydligen inte har några problem med det momentet alls. På samma sätt så har jag svårt att tycka synd om folk som bryter ihop för att de blir utröstade ur en dockusåpa eller liknande. Det finns liksom värre saker i livet.

Inte heller tycker jag synd om de Idol-deltagare som får nyanserad kritik inför miljoner tv-tittare men däremot tycker jag juryn och TV4 är stora hycklare när de påstår att de enbart gör unga människor en tjänst genom att bedöma dem kritisk när de inte sjunger bra. Självklart vill TV4 att det ska göras bra tv och i detta ingår enligt dem roliga sågningar från juryn så är det bara, även om de till en början fokuserade mer på det snälla i år.

Malins insats i gårdagens Idol var verkligen bedrövlig i mina öron men jag undrar på vilket sätt det kan vara nyanserad kritik att man sågar en 17-årig tjej i direktsändning genom att säga att hon låter som ett kolikbarn som skriker i en megafon? Detta sagt av den numera överdrivet tjurige Andreas Carlsson som efter hennes första audition sa att han inte trodde sånt artisteri fanns i Sverige.

I övrigt så har jag precis som alla andra år insett att många av Idolerna inte är så fantastiska som man hade hoppats efter deras första audition. Bäst igår var Daniel, Jay och Minha eller vad hon heter. De känns som tre spännande namn som bör komma topp 7 liksom Alice som sjöng i Tisdags. Hoppas att någon av de övriga kan lysa lite extra innan kvalfinalerna är över så att Fredagsfinalerna i vinter blir någorlunda roliga att följa.


Kommentarer >>
Postat av: ullisar

första Idolprogrammet jag lyckats se en liten bit av och så hamnar det i ett inlägg hos dig :) rätt höga odds på det!



nå. jag håller med om vartenda ord du skriver. med tillägget, för mig är det inte bra TV. det är därför jag inte heller tittar :)

2010-10-02 @ 00:22:11
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0