Om helgen

Ny vecka igen då efter helgen med Lillsvedsgänget! Det var helt underbart att få umgås med grabbarna igen denna helg där vi förstås hade massor att prata om. På Fredagskvällen så blev vi bjudna på en jättegod middag av Jonny för att sedan bada i tunna flera timmar. Jag höll mig nykter denna kväll och tog bilen hemåt vid 23-tiden ungefär. På Lördag förmiddag tog jag med mig Max ut till Jonny någon timme och han trivdes verkligen som fisken i vattnet med mina kompisar och med Jonnys dotter Ebba.

Efter lunch så fick kvinnor och barn lämna huset och ölen/spriten åkte fram. Johan hade ju satt ihop en suverän frågesport om massor av roliga händelser under våra år på och efter Lillsved som gav upphov till många skratt kan jag lova. Efter några timmars umgänge med frågesporten så åkte vi in till Läkerol Arena där vi fick se Brynäs slå serieledarna Luleå med 4-2 vilket gladde mig, Jonny, Johan och Henke B som alla är Brynäsare. Härligt att se Brynäs kampvilja denna match och viktigt för nye målvakten Greis att få göra en bra match.

Helgens enda felbeslut var väl att vi efter hockeyn lite glada i hågen bestämde oss för att mellanlanda på krogen Helt Enkelt i Gävle istället för att åka hem till Jonny som vi hade bestämt. Jag drack några öl under eftermiddagen och gladdes åt att jag inte kände några mag/bröstsmärtor men bestämde mig ändå för att ligga lågt med alkohol efter Brynäsmatchen. På Helt Enkelt var det knökfullt med folk och när vi inte fick nåt bord så kändes det inte alls särskilt roligt att vara där och efter någon timme tog vi taxi hem till Jonny.

På Söndagen så fortsatte vi att gå igenom Johans frågesport innan grabbarna sedan åkte hemöver på eftermiddagen. Själv var jag inte speciellt bakfull men hade ändå en bakisdag med allt som en sådan dag ska innehålla som exempelvis Kebab med Strips, Liverpoolmatch på tv:n och lite annat! Vad gäller Liverpool så tog laget en lite turlig men ack så viktig bortaseger mot Bolton. Fast konstigt nog kände jag ingen större glädje över segern då spelarna och Roy fortfarande underpresterar enormt!

Tack grabbar för en trevlig helg och förhoppningsvis syns vi i vår igen!

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0