39 år

Det måste ha blivit något fel i folkbokföringen för det kan väl inte stämma att jag fyllde 39 år igår??? Hur som helst så är det väl bara att acceptera och jag har väl än så länge ingen större åldersångest även om jag gärna hade varit 20 år igen men med min nuvarande hjärna om man fick drömma lite. Tänk vad mycket roligt jag hade kunnat blogga om hela 90-talet om man haft de möjligheterna på den tiden! Finns förstås många andra skäl till att man skulle vilja vara 20 år igen ibland men det får jag blogga om en annan gång.

Igår på jobbet var det superstressigt men idag Fredag är jag ledig vilket ska bli skönt. Igår kväll kom min mamma, broder Patric, Anna, Felicia och Max kusin Milton förbi på lite fika. Jag fick lite paket också som t ex lite fina kläder och en tennislektion av min flickvän samt ett litet bidrag till en eventuell fotbollsresa av min mor. Max och Milton var det full fart på då de blev sådär härligt sockerspeedade efter fikandet.

Den här veckan kom ju vintern och de som läst min blogg vet väl att jag inte direkt älskar denna årstiden även om det förstås ibland är mysigt med snö/vinter. Hatar verkligen kyla och vetskapen om att det är ca 5 månader kvar tills en varmare årstid känns ju inte sådär jätterolig men man ska ju försöka se allt positivt så jag får glädjas åt att det bara återstår ca 60-80 kalla tidiga dagislämningar med Max innan våren är här!

Idag Fredag är hela familjen ledig och vår plan var att besöka badhuset i Borlänge men nu ska det tydligen bli lite snökaos idag så vi skippar nog det besöket. Dessutom är både jag och Max förkylda så jag är inte alls särskilt badsugen och vi får ta igen badandet uppe i Sälen med Max nästa helg istället! Igår var vi ut och shoppade lite underställ och andra vinterkläder så att vi är rustade för fjällresan. Nu ska jag gräva fram min slalomutrustning som legat undanstoppad i många år nu.

Liverpool spelade ju oavgjort mot Wigan i Onsdags och det är sällsynt att jag missar en match numera men denna gick ju bara att se med stream via nätet vilket jag valde bort denna gång. Lika bra det då jag följde matchrapporter i mobilen och har läst en massa i efterhand. Liverpool fick tydligen Wigan att se ut som Barcelona och gjorde en bedrövlig insats vad det verkar. Hoppas på bättre spel mot Stoke på Lördag i en match som jag får spela in då vi ju kommer att vara på konsert i Stockholm då.

Kommentarer >>
Postat av: Cecilia

sv: Ja, jag håller helt med. Förjävligt att man ska kunna vinna ett fantastiskt pris för att man har börjat göra sådant som människor annars gör varje dag.



Grattis i efterskott!

2010-11-12 @ 22:26:30
URL: http://cecilianaatsaari.blogg.se/
Postat av: ullisar

nämen! jag har missat din födelsedag?! ujuj, försöker rädda situationen genom ett hejdundrande HURRA!! och ett JAA MÅÅ HAN LEEEVAA!! hoppas dagen blev bra?



tjo!

2010-11-14 @ 16:57:40
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0