VM i filmning

Då är andra omgången av fotbolls-vm spelad där det har tagit lite mer fart då vissa av lagen ju måste gå för seger. Inte alla matcher har varit bra men t ex Argentina-Sydkorea, Frankrike-Mexico och Danmark-Kamerun har ju varit roliga matcher med offensiv fotboll. De stora besvikelserna hittills i VM är ju förstås England, Italien och Frankrike där de sistnämnda minst sagt verkar ha en del problem med det mesta just nu. En förbundskapten som absolut ingen förutom det Franska fotbollsförbundet vill se som förbundskapten! Spelarna som verkar vara ett gäng egoistiska divor och hatar varandra mm. Stackars de Franska supportrar som lagt ned mycket pengar för att resa till SydAfrika och stötta Frankrikes landslag och får uppleva detta.

Vad gäller Lars Lagerbäck och Svennis gäng så verkar det inte bli någon succé för våra svenska förbundskaptener med Nigeria och Elfenbenskusten. Jag har tjatat om detta också men när Elfenbenskusten i första matchen mot Portugal inte ens försöker göra mål på hörna i slutet när de sen har Brasilien i andra matchen så är det ett tecken på att rädslan för att förlora är åt helvete för stor och Svennis och Lagerbäck verkar inte direkt ha någon plan B när deras lag handlar i underlägen och taktiken att snålspela sig till poäng falerar. Elfenbenskusten har ju ett bra lag på papperet så dem hade jag hoppats mer på men nu står Afrikas hopp till Ghana.

Tyvärr så handlar mycket av snacket kring VM just nu om domarna och spelarnas filmningar. Jag älskar verkligen fotboll men är så sjukt less på hur det kan få se ut som det gör i världens största sport i år efter år! Har tjatat om detta på Facebook redan men att domare missar hands och sånt kan jag acceptera. Där tycker jag straffområdesdomare vore nåt att testa liksom för att få bort brottningsmatcherna vid hörnor och även såna horribla felbeslut som domaren tog i matchen USA-Slovenien där USA berövades segern.

Vad gäller alla de här utvisningarna där någon spelare snuddar vid ansikte eller överdelen av kroppen med hand/armbåge och motståndaren beter sig som om han blivit stångad av en noshörning så blir jag snart galen om FIFA INTE börjar bestraffa dessa patetiska filmare i efterhand!!! Sedan ska domarna ha kritik för att de i sin stävjan att få bort armbågar och efterslängar går på filmningarna varje gång och är alltför nitiska med sina röda kort vid såna tillfällen. Stackars svenske Martin Hansson som inte anses vara tillräckligt bra domare för att få förtroendet en match med tanke på vilka usla domarinsatser det har varit stundtals.

Nu dags för omgång 3 där det nog blir både dötrista och fantastiska matcher!


Lite korta VM-synpunkter igen då:

Kul för Danmark med seger men vilket flyt de har haft i både kvalet och nu!
Har Wayne Rooney någonsin gjort en sämre insats än den senaste landskampen?
Ni missar väl inte att titta på "Uppvärmningen" i SVT på webben!
Kan inte förstå mig på förbundskaptener som inte gör alla tre byten vid uselt spel!
Hur orkar folk stå och blåsa i Vuvuzelorna hela matcherna, suck!!!
Mitt tips från omgång 1 kvarstår, Spanien, Tyskland eller Argentina vinner!
Så roligt när Ola Andersson i direktsändning glömmer Henok Goitoms namn.
Tänk att Barcelona inte behövde betala mer än 400 mille för David Villa!
Vill ha tillbaka Alonso till Liverpool och snälla Barcelona, ge fan i Torres!!!
Efter fadäsen i match 1 så nämner Staffan Lindeborg aldrig mer Evras klubblag.
Dålig scouting av gäster till TV4 studio och VM-magasinet med Nyström.


Kommentarer >>
Postat av: Johan B

Nu ska jag skriva först innan alla andra 36 inlägg kommer.. ;-)



Håller med dig om allt men jag tror att Holland går till final.



Vote Mattias for FIFA president!!

2010-06-22 @ 09:52:18
Postat av: anna

jag håller helt med dig om filmningar, de gör mig fulständigt galen. lite därför jag har så otroligt svårt för c ronaldo. när han SPELAR fotboll är han absolut en av världens bästa, men när han bara jagar frisparkar med hjälp av filmningar blir jag galen. de borde verkligen kunna straffas i efterhand.

2010-06-22 @ 11:22:14
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

förresten, håller helt med dig om alonso och torres. tillbaks med alonso och ge fan i torres!

2010-06-22 @ 11:22:55
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: ♥ C E C I L I A ♥

Grattis till att vara på framsidan <3

2010-06-22 @ 11:33:12
URL: http://sweetcessi.blogg.se/
Postat av: kaakans ofc?

hah din blogg va på framsidan så jag kollade på den XD kanske tittar in nån mer gång?? ☺

2010-06-22 @ 12:10:27
URL: http://kaakans.blog.se
Postat av: Jennie

Sv: Jo, det var väldigt rolig läsning :)



Näe, att vänta på en uppdatering är inte det värsta. Det värsta är HTC, de verkar aldrig riktigt kunna bestämma sig över hur de ska ha de med uppdateringen och de har inge direkt trevligt kundbemötande tycker jag. En Desire, inte illa. Själv har man en Hero :) Och alla touchmobiler har sina för och nackdelar. Kan verkligen hålla med dig om att skriva sms är ingen hitt, speciellt inte om man vill att det ska gå något sånär fort. Men i överlag är jag nöjd med min telefon, känns som att man kan göra så mycket mer med den än med en vanlig SE, som jag hade innan.



Tack så mycket :) Jag leker ganska mycket med design och PS, mest för att lära mig. Gör några designer till folk då och då, mest för skoj skull. Börjar bli less min design dock, och funderar på att göra nå nytt :)

2010-06-22 @ 22:08:33
URL: http://jenniemariajohansson.blogg.se/
Postat av: Francesca

verkligen stor besvikelse med frankrike... hoppas att de rustar upp sig inför em!

2010-06-22 @ 22:09:41
URL: http://francescae.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller helt med dig, ännu en gång! Domarna har varit helt fruktansvärt dåliga detta VM och alla spelare som filmar hela tiden blir jag också galen på snart. Pinsamt!

2010-06-23 @ 02:05:14
Postat av: DD

Allvarligt - det borde införas en ny regel: TRE filmningar och du får en halvleks utvisning. Sitt på bänken om du e så J**la skadad!



Och även jag funderar på hur folk orkar tuta i 90 minuter eller ens stå ut med att grannen på bänken tutar i 90 minuter. Jag ahde vänt mig om och slagit knut på Vuvuzelan efter 3 minuter.



Domarna i VM är märkliga. Några är stenhårda och ger straff, gula och röpda kort för inget och andra bara viftar vidare spelet.



Och slutligen: Snälla Liverpool, ge Torres till Barca. Puss och kram! ;D



2010-06-23 @ 12:32:41
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det blev ju som vi trodde! Idag får vi se om Rooney kan skärpa till sig och ta sitt England vidare (Mycket tveksamt). Jag tror Spanien, Holland eller Argentina vinner men hoppas att Uruguay går långt!

2010-06-23 @ 13:55:53
URL: http://capturethismoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0