Farväl Lost

En epok har gått i graven då jag nu har sett det absolut sista avsnittet av tv-serien Lost. Det är verkligen en serie som har varit lite upp och ner måste jag säga. Stundtals den bästa tv-serie man har sett men ibland har man bara blivit så less på alla dessa återblickar/framåtblickar och gåtor som aldrig fick svar. Jag ska inte avslöja något speciellt om det sista avsnittet men nog kändes det också lite tomt och sorgligt när serien tog slut får jag erkänna.

Om Lost hade gjorts som en miniserie med ungefär samma stuk men betydligt kortare och med mindre mysterier så hade den nog kunnat blivit en av de absolut bästa serier som hade gjorts tycker jag.  Sedan kommer jag aldrig att förstå varför alla människor på denna ö var så sugna på att begå mord på andra människor utan att ens ha en orsak och vart tog isbjörnarna vägen?

Farväl Lost och tack för alla spännande timmar trots allt!



Kommentarer >>
Postat av: Jerpa

Håller också på att kolla i förväg, har 6 avsnitt kvar. Men som du skriver, det började bra sen urartade det sig. Man vet ju knappt vilket år dom är i. I nån säsong skrev de ju det iaf.

De serier som startade strax efter eller samma tid var ju Prison Break och 24, men de gick om kändes det som.

2010-06-02 @ 10:13:38
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: pangis

Jamen berätta nu hur det slutade.. Jag har inte sett på åratal men vill gärna veta slutet.. du får maila mig på fejjan:-)

2010-06-02 @ 15:37:57
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Johan B

Jävligt underhållande serie trots allt. Är nog med på min topp 5 lista totalt sett. Isbjörnarna var ju en del i Dharma-projektet (burarna där James o Kate blev inlåsta i)och dog välut i värmen eller blev skjutna. Alla mord är väl liten vink mot Flugornas Herre och givetvis lite krydda. Hade varit trist om det bara varit massa relationssnack och intriger a la Robinsson tycker jag..



Topp 10 just nu:



1. 24

2. Deadwood

3. Spartacus

4. Dexter

5. LOST

5. Entourage

6. Sopranos

7. Macahan

8. Sons of Anarchy

9. Prison Break

10.Lilla huset på prärien

2010-06-02 @ 19:14:47
Postat av: Mattias

Jerpa/

Nä det är sant men för att vara en serie som spårade ur ibland o som man inte alltid förstod så mycket av så är den ändå bra lär man säga :)



Pangis/

Ska göra ett försök o maila dig slutet även om det inte är helt lätt att förklara nåt man inte begriper :) Det kan bli ett långt brev det där eller vad tror du Johan? John Locke som inte är John Locke utan xxxxx bror eller rättare sagt den xxxxx röken bla bla bla... :)



Johan B/

Klart det är roligt när det händer lite men ibland blev man bara lite fundersam över att folk på ön så fort de träffade andra människor skulle mörda varandra utan att veta varför o vad som drev Charles Widmore med personal har jag heller inte riktigt fattat som så mycket annat men skitsamma, en spännande bra serie ändå!



Kul med en tv-serie lista! Ska återkomma med en egen senare men gillar de flesta av dina val även om Prison Break och Lilla huset nog inte platsar på min lista! :)

2010-06-04 @ 09:18:23
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: ullisar

haha! fattas inte SATC på din lista ;p

2010-06-06 @ 01:26:43
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0