Groggvirke

När man började att partaja (alldeles för tidigt tycker jag nu som äldre) så minns jag att min första fylla grundades på hemkört och Coca Cola. Jag ska inte ljuga och påstå att det var gott men det var ofta Cola, Fanta eller Juice man hade i sina groggar i yngre år vad jag minns, brrr. Inte konstigt att det blev några kräkningar i de yngre festaråren!

På gott och ont lite skillnad numera när det finns så mycket godare groggvirke att välja till. Jag gillade verkligen att blanda sprit med Vilda Bär men den läskedrycken togs ju bort. Red Bull är ju en favorit som jag förr oftast groggade på men numera undviker. Nu blir det oftast Bacardi Razz med Sprit, frysta hallon eller nån annan spritsort med Schweppes Lemon/Red Fusion som virke.

Hur ser er favoritdrink ut?



Kommentarer >>
Postat av: Linda

Jag älskar Passoa som man blandar med tropisk juice, så läskande och gott! Kommer sakna dem drinkarna i sommar, förbjuder alla att pimpla just den drinken i min närhet framöver ;-)

2010-07-01 @ 19:36:04
Postat av: Mattias

Ja din stackare! Måste prova den där drinken men väntar förstås 1 år eller 2 tills du kan joina ;)

2010-07-01 @ 20:03:04
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Webbis

Vis av egan erfarenhet så har jag på ålderns höst kommit fram till att det var nog inte komponenterna cola och sprit det var fel på, utan snarare fördelningen av beståndsdelarna. 80% sprit och 20% cola blir aldrig bra. Vänder man på det och tillsätter is så blir det förvånansvärt bra i värmen.

2010-07-01 @ 22:18:50
Postat av: Jerpa

Det där med sprit o cola... man tog ett glas, satt roten av pekfingret på kanten och vek ner hela fingret. Sen fyllde man på sprit till fingertoppen. Resten blev cola. Men ju senare det blev, ju latare blev man med fingret och ibland hade man bara vickat i övre fingerdelen. Till sist struntade man i det helt och körde på "känn" som oftast inte blev bra.



Minns en Cityfest då jag hade HB och tyrkisk peber och råkade ha i för mycket sprit. Kunde inte ha i mer peber då den var slut. Det slutade med att jag gav bort den.



Men nu är det nån barcardi. Päronsoda och razz har jag för mig gick bra ihop.

2010-07-01 @ 23:36:49
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: alex

hehe, man tyckte ju alla dom där var grymt goa förut, hur det gick till kan jag inte förstå?

Vodka lime (hemmagjord lime), eller varför inte soda, citron med lite clean vodka.

2010-07-02 @ 09:50:08
URL: http://alst74.blogspot.com
Postat av: Mattias

Webbis/

Ja man kanske blandade lite fel förr :)



Jerpa/

Ja känns som om man kan ha i vad som helst ihop med nån Bacardis så blir det gott!



Alex/

Vilken skräll att du dök upp Bosse! Jag trodde du skulle tipsa om den där drinken du provade hos Roffe som intogs med "tratten" och genast kom ut på gräsmattan igen :)



Efter att ha fått hjärtsnörp av Redbull-fyllor så jag har vart försiktig med detta men syndade lite i helgen med Redbull & Vodka då jag festade med Mr Redbull himself, Wanke!

2010-07-05 @ 07:54:02
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Wanke

Jag är mer som grannen i Beck....ALLA SORTER fullaaa glaaas!!! :P

2010-07-06 @ 08:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0