Appar till min HTC

Det här med Appar till mobilen är ju det som gör dessa Smartphones så speciella! Jag har ju läst en hel del tips och provat rätt många appar hittills men det finns tusentals jag inte har testat. Oftast kan man fastna inne på "Market" där man hittar Appar hur länge som helst och hittar alltid massor av spännande saker.

En suverän sajt att få tips om fler Appar är ju Swedroids Forum >>


En del av de Appar som finns på min mobil just nu:

Backgrounds - För att ändra bakgrunder mm. har ej testat ännu.
Bokus - Bokhandelssajtens app som jag ej heller har provat.
Bubble - Använd mobilen som vattpass.
Call Confirm - Bekräftelsefråga att man verkligen vill ringa upp en person.
ColorNote - Anteckningar samlade på skrivbordet, påminnelser mm.
DoubleTwist Player - Film/Musikspelare
Dolphin HD - Uppskattad webbläsare att surfa med. (Lite som firefox)
Eniro - Kartor och få information om vem som ringer dig.
ES File Explorer - Filhanterare
Facebook Sync - Synkronisera dina mobilkontakter med facebookfoton mm.
Flashlight - Använd mobilen som ficklampa när du famlar med nyckellåset mm.
Gmote - Program där du kan fjärrstyra din dator från mobilen.
Google Sky Map - Rikta mobilen mot himlen och få info om stjärnorna.
Google Googles - Ta ett foto på ett föremål och få info från Google om detta.
Google Översätt - Namnet talar för sig själv.
Handcent SMS - Snyggare sms-funktion än orginaltjänsten med fler finesser.
IMDB - Filmsajtens App som får bra omdömen.
Liverpool FC - Info om laget i mitt hjärta.
Music Player - Musikspelare
Netvibes - Tjänsten jag använder för att följa bloggar mm.
NewsRob - För den som använder Google Reader, följer nyheter/info via Rss
Prisjakt - Läs in streckkoden på en vara med kameran och få prisbilden.
Quick Settings - Lätt tillgång till skärmljus, gps, wifi on/off, batteriinfo mm.
SMS Backup - Få dina sms på ditt Gmailkonto
SnapPhoto - Ej provat än men ska vara bättre fotoapplikation än den inbyggda.
Snowstorm - Vädertjänst som får bra omdömen
Sportbladet - Nyheter från Aftonbladet Sport
Sportstap - Nyheter, filmklipp mm. från sportvärlden
Sportypal - Träningsapp som mäter dina löprundor, medelhastighet, kalorier mm.
SR Player - Lyssna på Sverigesradios kanaler, Podradio mm.
STHLM Traveling - Busstider mm. i Sth.
Swedbank - Bra för att göra överföringar mellan konton mm.
TextTV - Kolla text-tv i mobilen.
TV.nu - Vad visas på tv just nu och framöver.
Twitter - Följer du twittrar är denna kanon. Välanvänd av mig.
Uninstaller - Bra App för att enkelt avinstallera appar.

Det finns förstås många fler bra Appar att nämna men här var några av mina tips. Då har jag utelämnat tusentals appar inom andra områden som spel, kalendrar, aktier, recept, horoskåp, frågesporter, gps, klockor, väder, resor mm. Finns så sjukt mycket nyttigt och roligt till dessa smartphones så bara jag får ordning på min krångliga HTC Desire som måste skickas iväg på lagning så kommer jag nog aldrig mera att byta tillbaka till en "vanlig" mobil.

Tipsa mig gärna om fler suveräna Appar till Androidmobiler ni som har!


Kommentarer >>
Postat av: Linda Andersson

NetCounter, för att se hur mycket jag surfar utanför hemmet, så att jag inte överskrider "gränsen".

Advanced task manager, stänger av onödiga program som körs i bakgrunden.

Hemnet, om man av någon anledning vill sitta och kolla på hus som är till salu.

RIX FM - lyssna på reklamradio ;).

Mobi Time: Busstidtabell funkar för Örebro, vet inte om den funkar på fler ställen än så.

RunKeeper - träningsprogram

Cardiotrainer - samma som ovan.

Vem ringde.se - Se vem som ringer om kontakten inte finns på din telefon.

2010-07-25 @ 14:09:53
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: ullisar

så är det! once smartphone blir det trist (men tidsgivande!) med vanlig mobil igen :)

2010-07-25 @ 14:50:02
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

Linda/

Bra tips där, har läst om de flesta om dem men har inte testat dem än. Advanced Task Manager är det lite olika rön om det är bra eller ej som jag förstått det.



Ullisar/

Ja så kan det ju vara men det finns många tillfällen där man kan snabbkolla twitter o annat o spara tid också istället för att hamna vid datorn hemma.



Nu har jag skickat min på lagning 3-4 veckor, suck men hoppas bara att den blir fixad så jag inte får tillbaka den i samma skick.

2010-07-26 @ 19:28:18
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Linda Andersson

Jag har task manager främst för att min telefon ibland kan få för sig att köra appar i bakgrunden, fast jag ej har startat dem från början... Än har jag inte upplevt något problem med det.

2010-07-29 @ 12:13:34
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Jerpa

De jag gillar hittills är:

"Alarm Klock" (ja vanligt k) många bra inställningar med bland annat hur högt det ska ringa och hur lång tid det tar innan den kommer upp i en viss %.

"Jorte" kalender som synkar med google calender, och sen den ihop med "Agenda Widget" för att få upp alla saker från kalendern i en lista.

"Barcode Scanner", för att ta hem programmen från sidorna lättare.

"Train Info Sweden" Tågtabeller och se snabbt om tåget är försenat o hur mycket. Visas i rött så det syns bra.

"Ringdroid", lättare att hantera o ställa in ringsignaler, alarm o notiser.



Sen har jag några favoritspel:

Air Control

Fuzzies (betal men går att få ändå)

Hyper Jump Lite, räcker med den då betalappen bara innebär ett extra utseende på gubben.

2010-08-18 @ 20:06:26
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: Olivia

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2012-03-18 @ 20:28:05
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0