Wii Fit

Vi har ju länge varit sugna på att haft ett Nintendo Wii men med tanke på hur lite jag utnyttjat mitt PS3 hittills har det ändå inte kännts sådär jätteangeläget att slösa pengar på ytterliggare en konsol. De senaste veckorna har vi pratat lite mer om det och till slut var det faktist min flickvän som tyckte att vi absolut skulle ha ett så vi köpte ett på Onoff med prisgaranti för några dagar sen.

Förutom spelet Wii Sport som ingår så köpte vi även det nya Sports Resort samt Wii Fit med bräda som var en av de viktigaste orsakerna till att vi köpte ett Wii. Risken för att hemmaträningsredskap utnyttjas väldigt lite efter den första upptäckarglädjen är ju stor men Tina ville gärna ha det spelet och det verkar ju alla fall vara ett bra roligt hemmaalternativ till den vanliga träningen.

Jag har inte provat Wii Fit så mycket ännu förutom lite jogging, styrka och några spel på brädan som slalom, backhoppning och wakeboard men det verkar ju ganska roligt. Som så många andra människor har vi en målsättning om ett hälsosammare 2010 och förhoppningsvis kan Wii Fit hjälpa min flickvän att komma igång med träningen och kanske ge mig lite mer motivation för att t ex rehabträna min axel mm.

Någon som använder Wii Fit?


Kommentarer >>
Postat av: Linda

Körde flitigt ett tag men sen dog det ut, nu har brädan stått o dammat i nästan ett år. Ja ja, den går att använda till annat med.

2010-01-08 @ 09:42:10
Postat av: Dagens Eko

Fick brädan i juklapp och den har nyttjats nästan dagligen sen dess.

Är hur mycket roligt och skoj att göra med den. Och när nån lyckas slå mina rekord ja då måste jag bara försöka ta tillbaka det.

Att det sen ger motion och smidighet tar jag bara som ett plus.

2010-01-08 @ 10:53:14
URL: http://dagensekosblogg.wordpress.com
Postat av: Jerpa

Jodå, det var väl som det mesta. Roligt i början. Tränade på näst intill varje dag i 2 mån, sen gav det vika. Det blev var annan dag, en gång i veckan, en gång i månaden. Inte alls. Använde den till något vanligt spel, men... Det dog.



Tyckte det var svårt att genomföra yogapositionerna utan att titta upp på tvn. Man kunde ju inte rörelserna så bra och man ville ha pricken på rätt ställe.

Däremot så är väl balansspelen de roligaste. Ju längre men kommer destå svårare blir det. Boxningen är lätt likaså när man ska kliva upp o ner på brädan. Men sen ska man kliva upp o ner med olika kombinationer och slå samtidigt. jobbigt men bra.

2010-01-08 @ 11:13:33
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: Johan Kristoffersson

Hej!



Ni har inte lust att utbyta Wii-nummer, så vi får 500 Wii Points vardera att köpa ett gratis-spel för på Wii?



Skriv gärna till mig på [email protected] (Wii-ägare sedan ett år tillbaks) :)



Mvh Johan Kristoffersson

2010-01-27 @ 22:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0