Sportkväll

Efter en hektisk dag på jobbet igår så var det väldigt skönt att sen åka och träna innebandy med grabbarna, finns ingen bättre avkoppling än ett hårt träningspass där man får rensa hjärnan! Efter träningen så hann jag med att umgås lite med Max innan jag la honom vid kl 20-tiden. Först fick jag skratta lite åt Max som försökte efterhärma Tina när hon körde boxning, aerobics mm med spelet EA Sports More Workouts på Nintendo Wii framför tv:n.

Mycket sport på tv igår och jag började med att kolla på träningslandskampen mellan Oman-Sverige men kan villigt erkänna att jag spolade enormt mycket. Vilken skitmatch det var och sändningen från Oman var gjord med 50-talskvalité! Sedan kollade jag på handbollen där Sverige numera inte gläder oss som för några år sen. Till sist kollade jag på Liverpool-Tottenham där mitt lag äntligen vann en match igen! Den evigt löpande julgransfoten Kuyt lyckades göra två sköna mål och nu lever alla fall hoppet om den där fjärdeplatsen vidare.

I Måndags kväll var det ju Idrottsgalan på SVT men eftersom vår digitalbox strejkade när jag tränade innebandy så fanns den ej inspelad när jag kom hem. Den går förstås att se i repris eller på SVT Play men av det jag har hört om galan så kan jag nog lika gärna låta bli. Jag tycker det var mycket välförtjänt att Helena Jonsson vann Jerringpriset detta år även om jag i och med Magdalena Forsbergs alla Jerringpris kan tycka att skidskytte blivit lite väl överrepresenterat i prislistan.

Nu längtar jag enormt till OS och kan det inte börja snart!!!


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0