Barnfri natt

Igår eftermiddag skjutsade vi hem Max till mormor då han skulle få vara hos henne och morbror Tim över natten. Det är den första barnfria natten jag och Tina har själv sedan i somras så det kändes väldigt efterlängtat måste jag säga och jag hoppas att vi på nåt sätt kan se till att skapa bättre barnvaktsförutsättningar under 2010. Jag missunnar inte mina vänner nåt men däremot kan jag ibland känna mig lite avundsjuk på att de flesta av mina kompisar med småbarn har det otroligt bra vad gäller barnvakt med mor och farföräldrar. Fast har man inte den möjligheten så kan man förstås försöka lösa det på andra sätt även om det inte känns lika enkelt på nåt sätt.

Våra planer denna Lördagseftermiddag/kväll var att först och främst måla klart i köket och hallen för att sen ha en trevlig myskväll som det numera heter. Tyvärr blev jag sjuk igår med en rejäl förkylning och feberfrossa så efter några timmars målande så var det ingen pigg Mattias. När vi målat klart köket och hallen så gav vi oss på den jättehöga väggen i trappen där det är en vävtapet som visade sig vara vidrig att måla!!! Så vi gjorde slut på färghinken och gjorde kväll vid 19-tiden då jag hade det tveksamma nöjet att se ett uddlöst Liverpool spela oavgjort mot Wigan.

Maria och Johan hörde av sig mot kvällen och undrade om vi ville komma förbi för en Wiikväll med lite drinkar nu när vi var barnfria för en gångs skull. Hade jag bara varit lite piggare så hade vi väldigt gärna gjort det men nu kände jag inte alls för det. Både Tina och jag tycker Nintendo Wii är så djävla roligt de få gånger vi provat det och eftersom vi båda gärna vill ha ett sånt så kommer vi nog inhandla ett sådant nån gång i framtiden.

Resten av kvällen låg jag mest och frös/svettades och så tittade vi på den första av Johan Falk-filmerna. Den var bra tyckte jag och klart mer välgjord än Wallanderfilmen vi såg kvällen innan. Kunde sova ca 5 timmar alla fall innan jag tog en lång Söndagsmorgon vid datorn. Utomhus har det äntligen slutat snöa efter att det har vräkt ner snö det senaste dygnet och så här mycket snö har det nog inte varit på över 10 år känns det som.

Nu ska jag gå ner och måla klart golvlisterna i köket och så får Tina måla halltaket en andra gång. Djäkligt skönt att måla all furu vit då vi ju har det ganska mörkt i vårt radhus så det blir rätt stor skillnad och underbart att ha ännu ett rustprojekt gjort. Det absolut värsta med att rusta är nog ändå att det blir så djävla stökigt överallt under tiden. Det ska bli skönt att återställa köket så det slipper se ut som Dexters mördarrum med all täckplast hängandes över skåp, bänkar mm.


Kommentarer >>
Postat av: ullisar

om det kan glädja dig så hjälper det inte att ha barnvakterna bara några få kvarter bort. inte för att barnvakten i detta fallet inte vill hjälpa till, det vill hon apselut!, det är bara det att... tja... det blir liksom aldrig av. det känns inte helt okej att "putta bort" Maali bara för att vi ska få ha lite vuxentid, om du förstår hur jag menar. däremot skulle jag mycket väl kunna tänka mig att om vi inte haft barnvakterna sådär nära, då hade vi förmodligen saknat dom hysteriskt mycket!!

2010-01-05 @ 14:07:27
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

Jo jag förstår hur du menar men hade bara Max mormor inte haft sin sjukdom så tror jag inte att jag hade haft några problem med att låta Max vara där någon mer natt än vad vi har haft. Dels trivs han fantastiskt bra där och har jätteroligt med henne o morbror Tim, dels så blir ju hon glad av att ha honom och sen tycker jag att man får massor av nyenergi till både förhållandet och ens eget barn om man får lite barnfri tid ibland.



Fast med detta sagt så skulle jag inte vilja lämna bort Max helg efter helg som en del gör för att t ex gå på krogen, det kan jag tycka är lite märkligt men alla gör ju sina val.

2010-01-06 @ 09:09:31
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0