OS igång

Vad gäller OS så är det ju endast skidskyttet som har varit värt att titta på hittills (enligt mig). Så djävla typiskt igår för Björn Ferry som gör en jättebra tävling och så blir det väderförhållanden som helt avgör tävlingen. Fyfan vad bitter man måste bli efter att ha tränat i fyra år och sedan bli snuvad på en medalj pga ett halvtimmes snöoväder! Ikväll blir det roligt att följa främst Charlotte Kalla och Marcus Hellner. Jag håller alla tummar för att det inte blir så att valet av skidor eller tur med startnummer avgör vilken som vinner!

Apropå Björn Ferry så är det ju helt fantastisk att Aftonbladet gör två helsidor av hans skämtsamma uttalande om att de som dopar sig borde få "dödsstraff eller åtminstone en pungspark". Fast jag borde sluta reta upp mig för så fungerar sportjournalistiken idag i sann Robert Laul-anda. Just Laul skrev ju tidigare i veckan om hur ALLA Europas fotbollsklubbar just nu jagar David Elm! Jaså minsann?

I hockeyn så ersätter Johan Franzén alltså Tomas Holmström vilket för Sverige är ett bra byte även om Holmström förstås kommer att saknas framför motståndarkassen. Tydligen ville Holmström själv ändå ställa upp i OS men där är jag glad över att Bengt-Åke sa ifrån. Ska man chansa med någon halvskadad så bör den spelaren ha t ex namnet Forsberg på landslagströjan och sen har vi ju även Modin i truppen som verkar ha "day to day-skada".




Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0