Helgen

Lördag med marknad samt Theo-besök
På Lördagen var vi ner på stan för att besöka en marknad. Den var som väntat inte mycket att se och det var så ruggigt kallt ute med blåst så det kändes som 25 minusgrader! Max fick alla fall en Doraballong som vi fyndade för 75 kronor och sedan åkte han lite karusell innan vi åkte hemåt igen. På eftermiddagen kom Johan, Maria och Theo förbi så att grabbarna kunde få leka lite medan vi vuxna planerade vår kommande sommarresa lite. Vi har planer på att åka till Kolmården men får se hur det blir. Lekandet för grabbarna gick väl sådär idag. Lite bråk och en övertrött Max som inte ville ta mot Theos tröstkramar vid avskedet men direkt när Theo hade åkt så saknade Max honom förstås.

Sjukläget

Det har väl inte varit någon höjdarhelg vilket delvis förstås beror på begravningen men även pga sjukdomar. Jag själv har varit förkyld sedan i Torsdag och nu har det övergått till en rejäl grisförkylning. Tyvärr så har även Max blivit sjuk IGEN för tusende gången och som vanligt så tar han sig åt ena örat. Stackars Max hade så ont igår eftermiddag och var så övertrött så allt blev bara fel. Nu får vi se hur pass allvarlig denna öroninflammation är men vi måste förmodligen ta kontakt med öronkliniken igen då det nu inte längre är några tvivel på att Max är ett "öronbarn". Inatt kräktes han dessutom så idag "vabbar" Tina igen medan snörvlar på jobbet och ska se till att hinna med det jag måste innan Barcelonaresan.

Oro inför Barcelona pga fotdjäveln
Vad gäller Barcelona så känns det förstås fantastiskt roligt att ha den resan att se fram mot men nu hoppas jag bara att Max är frisk när jag ska åka iväg. Något som fortfarande oroar mig är ju mitt problem med hälen som efter besök hos två olika sjukgymnaster har fått sin förklaring. Det visade sig att det hela beror på ischiasnerver som går ifrån ländryggen ner genom baksidan av hela benet och i olika punkter under foten som strular. Efter en ganska smärtsam behandling så kändes det mycket bättre men precis som sjukgymnasten varnade för så kommer det kunna komma tillbaka vilket det gjorde ganska snabbt. Typiskt nog skulle han resa bort en vecka men jag har en behandlingstid den 19:e dagen innan vi åker till Barcelona och jag hoppas att den behandlingen gör stor nytta för annars blir det jobbigt för mig med foten där nere som läget är nu.

Vårväder
Så djävla typiskt, det är liksom inte nog med allt som hänt Olivia och det jobbiga som Tinas mamma går igenom utan det måste ständigt vara en massa eviga förkylningar, skador mm. också! Om jag ska försöka sluta att gnälla och skriva om lite roligare saker så är det ju underbart med vårvädret som äntligen kommit under Söndagen. Snön försvinner i en rasande takt och det är ju så härligt att veta att vi alla fall har 4-5 härliga månader framför oss! Även om jag inte var superpigg och hade ont i foten av att aktivera Max så var det ju ändå härligt att göra gungpremiär i lekparken, sopa grus, prova cykeln mm.

Loppis
Något som också var trevligt i helgen var att Tina stod på loppis hela Söndagen och sålde bort en hel del gamla grejor och barnkläder. Moster Linda och Jerker var också där och sålde prylar till Max förtjusning. Nästa Lördag ska Tina också stå där och jag hoppas vi blir av med massor av gamla grejor. Jag är en sån person som gärna slänger mycket och hatar överfulla förråd, garderober mm. men kan vi få in lite pengar så är det ju kanon. Jag är glad över att ha en duktig flickvän vad gäller sälja saker via Internet eller på Loppisar. Vi kan ju behöva lite tillskott i pengakassan också då hon numera arbetar 80 % samt att det mestadels blir VAB ideligen.

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Jag vet nog ingen som har en sådan jävlig vinter/vår som du just nu.



Det ena avlöser det andra..



Men gnäll av dig bara, det är vad bloggar är till för.



Jag önskar verkligen att ni får en mycket bättre sommar nu med tanke på allt som hänt! Det måste vända.



Styrkekramar från mig i Örebro!!

2010-04-12 @ 11:36:28
Postat av: Lina

Testa vitlök på Max. Jag var öronbarn när jag var liten och vitlök fungerade mkt bättre än både rör och penicillin. Pressa vitlök i lite olja som ni värmer. Droppa sedan ett par droppar i örat (sila bort vitlöken först) eller dränk in en bomullstuss som ni sätter i örat.

2010-04-12 @ 12:54:14
Postat av: Mattias

Pangis/

Tack för det ja det är trist när det ideligen är något så skönt att få gnälla av sig lite! :)



Lina/

Ja vi får nog överväga att prova precis allt möjligt för ännu en penicillinkur känns inte heller bra. Tack för tipset!

2010-04-12 @ 13:08:31
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0