Om träning och krämpor

Just nu känner jag mig väldigt träningsmotiverad och synd bara att min kropp håller på att förfalla då jag ständigt åker på diverse småskador. Nu finns det ju så mycket värre saker man kan råka ut för än småskador men likförbannat känns det trist att ideligen få/ha stukningar, bristningar, ljumsksmärtor och problemen med axlar/nacke mm. 

Med förkylningar, småskador och en dålig kost en längre tid så har jag genast hastigt och väldigt olustigt gått upp ca 4-5 kilo! Så nu djävlar vill jag få vara någorlunda hel/frisk och kunna träna bort godiskilona! Jag försöker att äta enligt LCHF-kosten igen men det är otroligt svårt att hålla den strikt, tyvärr.

Skulle vilja få till träning någon mer dag i veckan än mina tre innebandyträningar. Jogging är ju ett alternativ men lockar ändå inte lika mycket nu med en lång mörk vinterperiod framöver. Simning eller spinning vore ju kanske bra men lockar inte särskilt mycket. Styrketräning känner jag motivation för ibland men kommer ändå aldrig ner till gymmet och axelproblemen gör det inte heller mer lockande.

Vi får se hur det blir men om vi bortser från att jag mår djävligt bra psykiskt av att träna så finns det ju även många viktiga hälsovinster att göra. Speciellt med tanke på att jag har anlag för diabetes och en pappa som gick bort i prostacancer då det ju är bevisat att daglig motion rejält minskar riskerna för dessa sjukdomar i framtiden.

Hur ofta tränar ni och vad?



Kommentarer >>
Postat av: Lina

Spinning/body combat 3-4 ggr i veckan.

2009-10-30 @ 14:35:10
Postat av: Mattias

Body combat har jag hört talas om men vad är det? Leker man krig med vikter?



Spinning har jag bara gjort en gång i mitt liv och körde ett dubbelpass på 90 minuter i Sth för många år sen. Shit vad jobbigt och vilken fylla det blev på Golden HIts efteråt med den uppladdningen....

2009-11-02 @ 11:36:34
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0