Tennispremiär i Storvik

Lördagen den 24 Maj fick jag äntligen göra årsdebut på tennisbanan då jag och Wanke spelade en stenhård tresetare på Storviks fina grusbana. Så djävla roligt att vara igång med tennisen igen och stundtals väldigt bra spel för oss båda för att vara premiär. Servarna fungerade skapligt efter en stund och mitt favoritslag dubbelfattad backhand satt väldigt bra. Måste bara träna mer på volley den här sommaren där jag är kass.

Matchen slutade med en blytung förlust för mig med 6-4, 5-7, 7-5 i en sanslöst jämn match där jag mestadels spelade bra men missade en del avgörande bollar på slutet mot kämpen Wanke som ju är beundransvärd när det gäller att kämpa och hinna upp omöjliga bollar när jag för spelet. Nu ska jag vila min fot med uttänjt ledband några dagar men ser fram mot returmatch nästa helg igen! 


Kommentarer >>
Postat av: Jennie

svar: Ja himla bra är den!

2009-05-24 @ 15:36:47
URL: http://unreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0