I helgen

I helgen var vi mest bara hemma och har fortsatt greja lite i vår trädgård genom att plantera lite jordgubbar, smultron och sånt. Jag håller på att så nytt gräs på lite olika platser och får stup i ett jaga bort fåglar som ska äta upp alla gräsfrön, grrr. Vi ska även plantera massa tomater framöver men eftersom vi hade en otålig Max med oss när vi besökte "Storsjöstrand" i helgen så orkade vi inte kolla upp det då.

Söndagen var rätt mysig med fint väder och på eftermiddagen åkte vi upp till mysiga Högbo där jag tog en löprunda runt sjön medan Tina och Max utforskade lekparker, djurhagar mm. Efteråt åkte vi hem och grillade lite. Jag med min nya kost åt fläskfilé med grillad tomat/paprika och en grönpepparsås utan massa socker. Dryck, vatten!

Vår lille Max är väldigt ojämn i humöret numera. Ofta supercharmig, busig och glad men djävligt ofta är det gnäll också som får mig att bli så irriterad ibland. Sen kan han vara busig och glad vid fel tillfällen också som vid läggningarna de senaste kvällarna och då blir pappa också irriterad så det kan inte vara lätt att vara Max inte, ha ha.

Han älskar verkligen att vara utomhus så det första han gör på morgnarna numera är att ta på sig skorna. Sen om det är våra skor eller hans egna spelar inte så stor roll som ni kan se på bilderna nedan. Oftast vill han gå till lekparken och gunga men igår spelade vi lite fotboll på den stora gräsplätten och han tyckte det var roligt till min stora förtjusning.


Kommentarer >>
Postat av: pangis

Han vet vad han vill sötMaxen!:-)

2009-05-18 @ 14:46:51
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0