2 veckor med LCHF

Idag har jag kört med LCHF-kosten i två veckor och det har väl gått ganska bra får jag säga. Fast det är en djäkla stor omställning och tar nog lite tid innan jag kommer in i det. Ibland känns det väldigt svårt att veta vad jag ska äta pga dåliga planering, fantasibrist eller brist på ork efter t ex sen innebandyträning. Sen skulle det förstås underlätta om jag inte var så kräsen med maten men jag kan liksom inte hjälpa att jag avskyr fisk, vitlök, skinka och massa annat.

Förutom detta så kan jag även uppleva det lite jobbigt vid tillfällen som igår när vi var på utbildning med jobbet där vi bjöds på fika och lunch. Efter en dålig frukost så var jag svinhungrig på förmiddagsfikat då samtliga 60 personer utom jag åt goda smörgåsar/kakor och vid lunchen tog jag en kebabsallad på stan istället för den lunch vi blev bjuden på eftersom jag inte orkar "krångla".

I framtiden har jag förhoppningsvis fått bort min påbörjade diabetes och då kommer jag nog inte vara lika strikt vid såna tillfällen eller strunta i vad omgivningen tycker och begära kost som passar mig. Bara att kämpa vidare och det känns alla fall skönt att jag mår bra på många sätt av den här kosten och det är en befrielse att inte sukta efter sötsaker dygnet runt!


Kommentarer >>
Postat av: Tina

Du är bäst!! Kämpa kämpa!!

2009-05-29 @ 10:32:58
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Johan B

Skönt att det verkar hjälpa trots allt. Jag är imponerad över din beslutsamhet. Härligt!

2009-05-29 @ 20:18:23
Postat av: Mattias

Tack tack och bara för att jag "skröt" så blev det en dålig Fredag kostmässigt men bara att ta nya tag och fortsätta kämpa :)

2009-05-30 @ 07:15:05
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0