Till Globen

Igår blev Caroline Af Ugglas, Sarah Dawn Finer, Sofia och JAG klara för Globen! De andra tre ska ju till melodifestivalens final nästa helg medan jag fick en biljett till Lundells konsert den 21/3 av min underbara flickvän!!! Jag har ju haft lite planer på att åka ner på Lundells spelning i Globen men eftersom jag ska gå på honom i Gävle nästa helg och vi har lite dålig ekonomi så hade jag tänkt skippa det. Fast nu när Tina fixat detta åt mig så ska det förstås bli djävligt roligt att åka ner till Stockholm och få bo hos min kompis Johan och se konserten ihop med honom.

När det gäller "Andra chansen" i SVT igår så hade jag gissat att Sarah Dawn Finer och Star Pilots skulle ta sig till finalen i Globen. Caroline Af Ugglas var ju en skräll men låten är speciell och hon är ju en stark personlighet även om hon inte tillhör en av mina favoriter. Två av dem som jag nog tror hade haft bäst chans i stora Eurovision är BWO och Star Pilots. Jag hade gärna sett dessa två grupper vara med i Globen istället för Emilia och Sofia som blev den internationella juryns val.

Många är ju kritiska mot melodifestivalen och tycker man ska återgå till det gamla konceptet med endast en final men det tycker absolut inte jag. Man glömmer fort men under 80-90-talet var det ju verkligen massor av värdelösa bidrag i den riktiga finalen medan Globen-finalen numera alltid är helt ok med detta upplägg tycker jag.


Foto:
Pether Engström AF

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0