Rafa Benitez förlänger

Då har Liverpools tränare Rafa Benitez förlängt sitt kontrakt till år 2014 och jag kan känna mig lite kluven till det. Det finns mycket positivt då jag tror kontinuitet är enormt viktigt för Liverpool och Rafa är ju dessutom en bra tränare som verkar uppskattad av flera av nyckelspelarna i Liverpool.

Däremot tycker jag att Benitez ofta är en alltför defensiv och dålig matchcoach, speciellt i ligaspelet i matcher där Liverpool måste gå för tre poäng! Jag tycker också att han har agerat märkligt på transfermarknaden ibland även om han tydligen inte haft så mycket makt över värvningarna som han önskat tidigare.

Jag är alltså inte övertygad men hoppas förstås att Rafa Benitez är mannen att föra Liverpool ligaseger! Mycket hänger förstås också på vilka resurser han får ekonomiskt i framtiden. Det känns ändå bra att slippa den turbulens ett tränarbyte kunde ha inneburit så jag hoppas på en ljus Liverpoolframtid med Rafa vid rodret även om jag ofta är kritisk mot honom.


Kommentarer >>
Postat av: FredrikB

Delar din syn på Rafa kring detta med matchcoachningen, även om han "överraskat" ibland på senare tid med tidiga byten av spelare som glömt motivationen i omklädningsrummet.



Får hoppas på lite mer stabilitet framöver, så man slipper "onödiga" poängtapp på Anfield. Då kan det bli riktigt spännande vad gäller PL. I år känns (trots överhalningen på OT i helgen) ManU lite för starka...

2009-03-19 @ 12:32:26
URL: http://fredrikfoto.blogspot.com/
Postat av: wanke

Faan va skönt att dom förlängde olsson :D... då kan man lugnt stoppa ner händerna i byxfickan å slappna av ..för då e inte pool nått hot mot united dom närmaste 5 åren till å vinna ligan :D ;)...lalalaaaa...:)

2009-03-21 @ 15:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0