Hemma igen då

Max senaste sjukdom är ju ögoninflammation som han haft sedan förra Onsdagen. Det är ju inget som Maxen verkar lida så mycket av men på dagis är de hårda med att man inte ska ha barnen där med ögoninflammation pga smitta. Så det verkar inte bättre än att vi grabbar får vara hemma imorgon då Tina har en viktig dag i skolan. Det känns lite trist att behöva vara hemma från jobbet igen men inget att göra åt.

Jag hann ju alla fall jobba i  tre dagar och det kändes faktiskt helt underbart att få komma igång med vanliga livet igen. Jag hann ju även med två innebandyträningar i slutet av veckan där jag verkligen fick besked om att konditionen är som bortblåst och att mina ljumskar mår sämre av åtta veckors vila än ständig träning. Fast det var alla fall djävligt roligt att spela innebandy igen och snart ska jag vara i toppslag igen!

Min mage har kännts helt normal i 2-3 dagar nu ända tills idag då jag har fått lite ont igen mot kvällningen. Förmodligen är det för att jag är en stor idiot som fort glömmer hur ont det onda gjorde och därför unnat mig lite skräpmat/godis i helgen. Fast skönt ändå att det värsta verkar vara över och hoppas jag får kallelsen till den där röntgen snart så att jag kanske kan få ett besked vad problemet är. 

Kommentarer >>
Postat av: E

Det är ju så med magen men skönt att det går åt rätt håll. Tack snälla för ditt peppande inlägg, jag har ett bra socialtnät som tar emot mig då jag snubblar en smula...Må så gott

2009-03-01 @ 22:43:25
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: pangis

Ja.. verkligheten första året på dagis kan ju tyvärr vara så här.. Barnen ska gå igenom allehanda bacilelr och immunförsvaret ska stärkas upp så det är bara att stanna hemma och vabba:-) Men det brukar bli bättre efter ett tag..



Men jag måste ärligen säga att ni verkar ha fått flera års kvot av sjukdomar detta år!!

2009-03-02 @ 08:05:58
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: pangis

Mattias.. Jag sätter mig i bilen.. du kan komma hit så ska jag och Maxen ha finfina dagar!!!

2009-03-02 @ 08:16:35
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: DD

Ögoninflammation är ett gissel. man tycker själv att det är jävligt onödigt att vara hemma med ett barn som inte mår dåligt, men det är en otäck bacill/virus som sätter sig i ALLT och bara väntar på ett nytt offer. Så på det viset är det ju bra att barnen få vara hemma tills det inte smittar längre. OCH din mage (plus ljumskar) får återhämta sig.



ÅH...jag kom på en sak.... min granne hade hemska magplågor länge och sen upptäckte dom att hon på äldre dar blivit intolerant mot gluten. Hon slutade äta mjöl och gluten och mår bra nu. Det visade sig att han dessutom hade en kombination av gluten och laktos så det var dubbla minuspoäng för magen. Kanske något du funderat över?



Ha en skön dag!

2009-03-02 @ 14:24:27
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Mattias

Pangis/

Ja det kommer ju bli så här ett tag framöver, det är jag medveten om. Kändes bara lite extra trist när jag äntligen börjat jobba efter åtta månaders frånvaro att bli hemma direkt igen. Ja sen eftersom du var jobbtrött och jag jobbsugen så hade ett byte idag varit perfekt! :)



DD/

Jo vi tycker också det är bra att dagis har vissa regler angående sånt här även om det precis som du skriver känns lite onödigt att vara hemma när han är pigg och så.



Ingen fara med ljumskar och mage så jag hade absolut velat jobba om Max varit frisk.



Jag har testat mot laktos/gluten och det visade inget men jag är ändå lite känslig mot mjölk så har redan innan detta uteslutit mjölk, pannkakor och sånt från min kost. Känns ju bättre idag så jag får avvakta röntgen och se om de hittar nåt.

2009-03-02 @ 16:43:24
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Linda

Bra att magen varit hyffsad iallafall, mindre kul o behöva vara hemma igen med vab. Men men, man har väl inget val ibland. Hoppas ögoninflammationen ger med sig nu!

2009-03-02 @ 17:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0