Häktade läkaren

Även om jag inte är fullt insatt måste jag få kommentera den här tragiska historien om den kvinnliga läkaren på Astrind Lindgren-sjukhuset som blev häktad, anklagad för dråp av barn. Jag tycker att den där åklagaren verkar ha agerat på ett väldigt tveksamt sätt och lider med läkaren som blivit utsatt för detta eftersom jag tror att hon bara har skött sitt jobb.

En läkare sa ju i morgon-tv att "om hon skulle fällas för detta så kan man lägga ned all modern sjukvård i det här landet och istället ägna sig åt förvaring" Hur som helst en tragisk historia där man förstås också lider med föräldrarna som förlorade sitt för tidigt födda barn. 

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0