Värdefull egentid

Igår fick Max sova hos mormor och vi fick lite välbehövlig egentid som alla fall för mig kom väldigt lägligt! Skönast av allt var ju att för första gången under 2009 få sova en hel natt utan vakningar. Vid såna här tillfällen önskar jag att min sömngen var lite bättre så jag hade kunnat sova 10 timmar eller nåt men jag känner mig ändå utsövd efter att ha sovit mellan kl 01 till 07 utan en enda vakning!!!

Om man bortser från allt det jobbiga med min egen sjukdomstid och Max alla sjukdomar så har det ändå kännts lite jobbigare att hålla Max nöjd den här perioden av hans liv. Barnen har ju olika utvecklingsfaser och sen har vi ju de där  tänderna som kan ställa till det när de ploppar ut ideligen. För även om Max ofta är samma gamla busiga, glada Max så är det även mycket mer gnäll och gråt nu jämfört med tidigare.

Därför känns det otroligt värdefullt att kunna få barnvakt så här en Lördagskväll/natt och speciellt när vi vet att Max har det så bra hos sin mormor. Nu ska jag käka lite frukost med Tina och sen får vi njuta lite av lugnet här hemma innan vi hämtar hem vår busunge igen.


Lite foton på världens sötaste Max som nu snart fyller 15 månader! 

Kommentarer >>
Postat av: Nina

Aaaah...jag njuter för er skull! det måste ha vart ljuvligt, själv har jag glömt bort hur det var att sova utan att vakna av sig självt?! Nuförtiden så vaknar vi ca 1 gång i timmen hela nätterna... det är SÅDÄR. Men jag försöker att lugna mig själv med att det är övergående... sen får vi se om det är om 1, 5 eller 15 år? ;)



Härligt att ni fick lite egen tid, det måste ha suttit kanon just nu!

2009-03-09 @ 10:35:47
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: pangis

Det är mycket smart att se till att man får egentid under småbarnsåren. Viktigt att kunna ägna sig åt sin vuxenrelation och samtidigt få längta lite efter sina barn! Ni har haft en tuff vår så det här ska ni göra om. Han är allt bra gullig eran sötaste Max!

2009-03-09 @ 13:19:58
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Nina/

Ja det var förstås ljuvligt och välbehövligt! Vi får hålla tummarna för att våra killar inte väntar tills tonåren innan de börjar sova bättre :)



Pangis/

Ja och när man dessutom vet om att han har det jättebra hos mormor så känns det kanon.

2009-03-09 @ 13:42:24
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: DD

Tänderna ja....mina grabbar har båda fått feber när tänderna ploppat upp. Många tänder, mycket feber, gnäll och kinkighet - och två gånger dessutom. Sånt får man lära sig att leva med helt enkelt.



Skönt med en egen kväll för er. Sånt måste man ta sig också.



Lycka till =)

2009-03-09 @ 15:58:51
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0