Midsommarhelgen

Midsommarafton
Vi hade en trevlig midsommarafton även om man förstås som vanligt hade hoppats på lite bättre väder. Johan, Maria och Theo kom till oss på eftermiddagen och sen blev det grillning med massa god mat och dryck. Senare på kvällen så spelade vi mest sällskapsspel och drack en massa drinkar. En trevlig kväll och roligt att få partaja lite igen!

Jätteroligt att spana in våra smågrabbar när de umgås också och denna gång var Max inte lika rädd för Theo som tidigare. Dessutom märks det att Max är väldigt förtjust i både Johan och Maria så han trivdes som fisken i vattnet på kvällen. Glädjande nog så sov Max väldigt bra den här natten och vaknade bara en gång vilket är väldigt ovanligt. Ändå var man förstås inte sådär jättepigg när man la sig klockan 03:00 och vår son vaknade vid 06:30.

"Nisse" blev pappa
De senaste 10 åren har jag firat midsommar med min gode vän "Nisse". Nu blev det inte så denna midsommarafton av naturliga skäl då han och Susanne istället firade midsommar inne på BB. Äntligen kom det efterlängtade barnet och det blev en söt liten tjej! Stort grattis till er!!!

Midsommardagen
Jag brukar sällan eller nästan aldrig bli riktigt ordentligt bakis men den här dagen blev jobbig måste jag säga. Kände mig helrisig större delen av dagen och det är ingen höjdare att vara bakfull småbarnsförälder som många av er nog vet.

På midsommardagarna brukar många i kompisgänget ju ha fest och åka till G-Hammarby men jag slängde in handduken denna gång. Dels var det inte så många av grabbarna som skulle dit i år och så ville jag inte vara bakis ännu en dag när vi dessutom skulle måla större delen av dagen.

Målar-Söndag
Äntligen stabilt sommarväder och äntligen kunde vi sätta igång med vår målning av radhuset. Äntligen var väl att ta i då jag gärna hade sluppit detta projekt men skönt att komma igång så att vi blir av med skiten nån gång. Det kommer nog ta sin tid men vi målade alla fall större delen av dagen. Förhoppningsvis kan våra mammor vara lite barnvakt åt Max på semestern så att vi kan måla båda två utan störningar.

Tyvärr har jag ju tidigare haft problem med musaxel och vid målning känner jag genast av detta så det kommer bli många smärtsamma timmar framöver men det är bara att bita ihop. Det som känns jobbigast är ju att måla den övre delen av radhuset då jag måste hyra skylift och dessutom hatar jag höjder men det får gå på nåt sätt.

Kommentarer >>
Postat av: Anonym

Ni borde väl passa på å göra annat då ni har barnvakt ..än å måla ;)hehe...

2009-06-22 @ 10:35:02
Postat av: Lina

Oh, där kom det äntligen sånt där skvaller som jag har väntat på! ;) haha. Nisse pappa, det var en nyhet som heter duga! :) Hälsa och gratta när du ser honom!

2009-06-22 @ 12:23:11
URL: http://www.nattstad.se/lina*n

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0