Ensamma igen

Idag har Tina börjat i skolan igen så nu är det bara vi grabbar här hemma igen. Förutom lite missflyt den här senaste helgen har vi alla fall haft en lång skön ledighet ihop hela familjen. Skönt nog så är min rygg mycket bättre idag så jag behöver inte ha jätteont när jag ska bära/leka med Max och så här hemma idag. Vi trodde ju att Max var frisk från magsjukan men på Måndagskvällen kräktes han på kvällen igen. Precis som de andra gångerna förstod han ingenting vad som hände och så var det bara att byta sängkläder och duscha av honom då. Nu gäller det att få i Max mycket vätska och ge honom skonsam mat de första dagarna så hoppas jag att han snart blir frisk. Själv har jag otroligt nog klarat mig från magsjukan än så länge även om jag haft en del perioder med illamående då jag trott att det ska vara kört. Inbillningsmagsjuka kanske?

Eftersom jag har ryggskott så fick stackars Tina dammsuga ren bilen från allt djäkla glas i det kalla vintervädret. Sedan kom svärmor hit så att vi kunde köra bilen till glasfirma och få sån där plastfilm fastsatt tillfälligt tills de förhoppningsvis kan byta rutan imorgon. Jag ska ringa Länsförsäkringar idag och sen måste vi ta kontakt med olika firmor som kan fixa till plåtskadorna på dörren och låset bland annat. Även om det svider med självrisken så är det nästan ändå värst med allt strul som blir omkring en sån här händelse. Jag börjar i och för sig bli van då mina bilar genom åren ofta har varit utsatta för inbrott mm.

Nu är jag inne på mina sista pappalediga dagar för denna gång eftersom vi ju börjar skola in Max på dagis nästa vecka. Jag kommer självklart sakna den här tiden väldigt mycket men tycker också att det ska bli rätt skönt att börja jobba. Det kommer självklart kännas väldigt tufft att lämna vår lille Max på dagis nu när han inte kan gå lillkillen men det ska nog gå bra. Bara man känner att han är trygg och trivs där så bör det ju inte vara några problem. Sen när jag kommer jobba så kommer jag ju få tillbaka lite mer lekenergi som jag saknar nu och vilja tokbusa med honom efter jobbet istället.

Idag har jag och Max kikat lite på Postis Per, badat och lekt en del på hans rum innan han sen somnade gosande med mig i sängen nyss. Jag hade lovat besöka mitt jobb idag med Max men vi får nog hålla oss hemma några dagar så att han inte smittar ner någon med sin magsjuka.

Nu ska jag skynda mig ringa lite viktiga samtal, plocka lite disk och sen kanske lägga mig bredvid Max för att kika på The Dark Knight som ligger i DVD:n. Idag får jag förhoppningsvis FIFA 09 i postlådan också så då ska jag nog lira lite senare ikväll när familjen sover och så småningom kanske man törs möta Högen och grabbarna online.


1. Max i sitt nya Nalle Puh-tält
2-3. Max leker på sitt rum
4. Max i badet med de underbara tapeterna från -79 i bakgrunden. Vi ska snart rusta!

Kommentarer >>
Postat av: Mia

Spännande, det är ett stort steg att lämna sitt barn på Dagis. Hoppas att allt går bra och att Max gillar det.



Vi har haft sjukstuga hela julen, hemkomna sonen har legat i flunsan i över en vecka, dottern åkte på det sen. Dessutom tog dom en kortare variant av magsjukan mitt i flunsan... uscha... Peppar, peppar säger jag...

Man kaske skulle köpa Pangis gamla knep med pepparkorn... det körde jag med när barnen var små...

2009-01-07 @ 14:47:04
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: pangis

Mina barn älskade dagis. Jag med, för dagis gav dom sånt jag inte hann med på något vis. Deras utveckling gick spikrakt efter att dom börjat. Plus att alla rutiner blev bättre, sovning etc..



Vitpepparkorn is da shit:-)

2009-01-07 @ 16:17:44
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Honung

Tänk att han nästan jämt är glad!

2009-01-07 @ 19:56:44
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Malla

Attans... Maxkillen är ju på väg att bli stooor.. Gå på dagis... Kom han inte alldeles nyss till er? ;-)



Dagis kommer bli kul för killen! Busungen kommer ha fullt upp.



Pok



Malladetgårjusåfortbralla

2009-01-08 @ 08:02:27
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0