Status

I helgen kände jag mig rätt bra långa stunder men inatt och idag har det varit sämre igen med magsmärtorna. Idag har jag varit på Hälsocentralen där det var enorma köer bara till att få betala i receptionen. Oj vad pensionärerna där klagade högljutt och jag tyckte nästan synd om den ensamma kvinnan som arbetade i receptionen. Det är knappast hon som har bett om att få arbeta själv för att hon tycker det är roligt att ha 20 arga/sjuka människor i kö utan det handlar väl om resurser som vanligt inom sjukvården.

Min läkare är ju utomlands nu så jag hade lite förhoppningar om att få träffa en duktig läkare som kunde se på mina problem ur en ny synvinkel. Tyvärr kändes det inte alls bra med den här läkaren jag fick och när han dessutom verkade ha lite svårt att förstå språket då han var invandrare så kändes det rätt värdelöst att försöka diskutera och förklara alla turer med mina magkrämpor under dessa tre veckor. Jag blev sjukskriven även denna vecka och hoppas att jag får träffa någon bra läkare imorgon vid ultraljudet som det går bättre att prata med!

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Ja dags att ställa krav här.. för så här ska man inte behöva att må! Lycka till i morgon!

2009-02-02 @ 15:57:42
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Linda

Va otur du verkar få med sjukvården, hoppas det går bra imorgon iallafall!!

2009-02-02 @ 16:17:10
Postat av: jama

Men shit asså va jag känner igen mig!! Min läkare är ju oxå invandrare, har känts helt värdelöst att man inte förstår varann ordentligt. Läkarvården är hopplös...känns oftast som att de inte tar sig tid ordentligt tycker jag. Man får svar på sina prover och de va bra,that´s it liksom. Men har man fortfarande ont så får man ligga på som tusan.



Jag knaprar ju smärtstillande/antiinflammatoriskt. i morrn ska jag till sjukgymnasten. Han känns som att han tar sig TID. Och tycker faktiskt att jag börjar känna mig liiiite bättre. Har haft så ont i sidan och ryggen oxå. värken i magen har liksom flyttat sig dit känns det som.



Hoppas verkligen du får en läkartid och får det utrett, jag vet hur påfrestande det är att gå runt ovetandes. Fy.



Kram på dig

2009-02-03 @ 08:50:05
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Jerpa

Ja vad säger man om läkarna i Gästrikland. Hittills har jag inte hört nåt positivt, och då har jag hört från 3 personer. Skrämmande.

Har själv haft utländska läkare o det har hänt att man bara stått där för att man inte fattat. Linda har fått översatt en dansk en gång o jag fattade noll då.

2009-02-03 @ 10:24:32
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: Mattias

Ja jag fick ju inte direkt ett bättre intryck av sjukvården efter ultraljudet men men.

2009-02-04 @ 10:42:03
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0