Sportsurr

Fotbollslandskampen mot Österrike
Väldigt roligt att Lagerbäck valde att ge Bröderna Elm chansen från start tycker jag även om jag också kan tycka lite synd om Sebastian Larsson som aldrig får det riktiga förtroendet från Lagerbäck. Nu blev det ju ännu en succé för Rasmus Elm med sitt drömmål och tidningarna öser ju på i vanlig stil.

Kim Källström blandade lite som vanligt men slog ju en underbar frispark och visade att man från den defensiva mittfältsrollen kan slå massor av fina uppspel i djupled och inte lämna över ansvaret till våra spelodugliga mittbackar som Svensson/Linderoth/Andersson gärna gör.

För övrigt hoppas jag det var sista gången Eurosport fick sända en landskamp!

Elitseriens spännande slutspurt
Brynäs har glädjande nog ryckt upp sig igen och har fortfarande läge på slutspelsplatsen samt verkar slippa kvalserien vilket är det absolut viktigaste förstås. Mycket rubriker om bråket mellan Jämtin och Sundlöf och det var ju ingen jätteskräll att dessa två orsakar nåt sånt här. Jag minns när vi på 90-talet mötte Brynäs i en innebandymatch och Sundlöf fick psykbryt även i en sån plojmatch.

Kul med lite poäng av Foppa i de första matcherna och jag hoppas få se honom i slutspel men absolut inte på Brynäs bekostnad! Tyvärr märks det ju på honom att fotdjäveln inte är bra för han åker ju skridskor som det är All-Starmatch så jag tror tyvärr att det är kört snart!

Skidskytte VM
Vad roligt att Helena Jonsson tog VM-guldet idag och när någon svensk lyckas i skidskytte så tillhör det ju en av de allra roligaste tv-sporterna helt klart. Mindre roligt att massa ryssar får medaljer och komiskt att de protesterade i dagens herrlopp med motiveringen "regler är till för att följas".

Till sist:
så har jag aldrig längtat så mycket efter ett skid-vm som nu när jag tillbringar större delen av dygnen i en soffa eller säng framför tv:n! Roligt med helgens VC-tävlingar som ger lite förhoppningar om svenska framgångar!



Kommentarer >>
Postat av: Mia

Ingen som vet hur Sundlöf är, tror att det bara var Jämtin... Brinnskallarnas afton??



Han gjorde väl liten "pudel" i dag i GD?

2009-02-16 @ 15:04:17
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Mattias

Mia/

Ja två donkar som inte ska mötas i en tunnel helt klart!!! Nu fick han ju böta 25 000 kr men tydligen har Brynäsare börjat en insamling för att hjälpa honom vilket jag tycker är rätt sjukt. Skänk pengar till nåt vettigt istället istället!

2009-02-16 @ 21:48:22
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Mia

... som om han skulle behöva dom.... PRECIS, skänk pengarna till nåt VETTIGT!

2009-02-18 @ 10:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0