Lili & Susie

På Lördag gör ju de gamla discobrudarna Lili & Susie comeback i melodifestivalen. De var ju som hetast mellan 1985-90 och djäklar vad man dreglade efter dem som tonåring! Jag minns hur de slog igenom med sommarplågan Sommar i natt och att jag bland annat såg dem live i Årsunda av alla ställen 85-86 på en högsommarfest.

Fast det var ju inte bara att man som ung kille hade förbjudna drömmar om de läckra systrarna (tyckte man då) utan jag gillade många av deras låtar också som t ex Sommar i natt, Bara du och jag, Robert and Marie med flera.

Gillade ni andra  Lili & Susie och vad var er favoritlåt?


Kommentarer >>
Postat av: FredrikB

"Oh mama" var ju svår att värja sig ifrån på den tiden... :-)

2009-02-12 @ 10:22:56
Postat av: Nina

Ååååh vad bra att du fortsätter blogga!!! Men shit..magjsuka oxå?? Förstår att du tänkte skjut mig, fyy fan!!



Att bero på lili o sussie, jag HATADE dom.... man tyckte ju att dom var så jäkla snygga så man var grööön av avund, dessutom var ju jag mörkhårig.... GRRRR! Hade liksom inte en chans att ens efterlikna de finska systrarna. Joo, att jag var finne oxå kanske... jäkligt upphetsande !! :)

2009-02-12 @ 10:34:18
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: pangis

Det här gladde mig enormt!!! Utan dig är bloggvärlden lite fattigare.. Och Maxbilder är ett behov hos oss bloggisar:-) Jag gillade tjejerna.. framför allt låten Bara du och jag som jag nu ska gå in och lyssna på:-) Tack för länken och för att du fortsätter:-) Du ser jag lever som jag lär...

2009-02-12 @ 10:37:51
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: David E-G

Lili o Sussie... Ja, det är ju svårt att glömma när de slog igenom och man själv gick i högstadiet om jag inte minns fel. Läckrare brudar fick man ju leta efter just då så det är ett klassiskt 80-tals minne man har :-)

Låtarna däremot har jag svaga minnen av då det egentligen bara var "Oh mama" som blev en landsplåga.

Hoppas du mår bättre grabben.



//David

2009-02-12 @ 12:53:28
Postat av: E

Tack snälla du för dina fina ord, uppskattas. Jag gillade Oh mama, hade till och med en dans till den...



Sambon sa just detta igår att de tillsammans med Samantha Fox var det man dräglade över och att han hade planscher av dem inne i sin garderob ( av ngn anledning ;D ) Hur mår du föresten?

2009-02-12 @ 16:49:54
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Anonym

njadu, jag vet inte om jag gillade L&S så värst mycket. Det var nog en killgrej det där, i samma stil som Samantha Fox.....blonde cute girls you know ;)



2009-02-12 @ 17:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0