Damma

Jag är en ganska ordningsam kille som hatar när det är stökigt hemma men nåt jag hatar att göra och som vi båda är rätt dåliga på att göra i vårt hem är ju att damma. All hemelekronik i hemmet drar ju åt sig så fruktansvärt mycket damm och våra brunsvarta tv-möbler skulle kunna dammas varje dag.

Här är en länk till ett blogginlägg där någon listat en massa städtips från det där tv-programmet om skitiga hem som jag faktiskt aldrig har kikat på. Orkar inte läsa igenom tipsen nu men lägger dem bloggen så att jag kan kika på dem senare och kanske har de några bra tips om dammning?

Har vi någon dammexpert med tips som surfar förbi?



Kommentarer >>
Postat av: pangis

Jag är en djävul på att just damma faktiskt:-) Investera i bra trasor eller i sådana där färdiga ajaxservetter sen är det bara att torka av alla plana ytor, tavellister och ev golvlistor. glöm inte dörrkarmen:-) Det finns såna där dammborstar i neonfärger men dom tycker jag är värdelösa. en bra trasa som drar åt sig dammet (Finns överallt) är det bästa..Sen gör man det på en kvart



Fönsterputs däremot eller att hålla ordning i skåp och garderober det klarar jag icke:-)

2009-12-09 @ 15:11:02
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Hmm tror vi får leja dig hem till oss Pangis och så kan du ju få vara lite barnvakt åt Maxen på en gång ;) Så djävla trist att damma där det är massa grejor som hemelektronik t ex......ska försöka lära mig tycka om det lite bättre



2009-12-10 @ 11:19:24
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: pike

Bara å hålla i sladden & doppa skiten i badkaret men se till att ha det torrt runtom, grejerna tar lite skada av det men vafan, finns nya att köpa, du åker garenterat till tippen med de renaste elektonikprylarna.

2009-12-15 @ 18:17:12
URL: http://pike-master.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0