Förnedrings-tv

Mycket skriverier i media nu om tv-programen "Grillad" och "Hjälp! Jag är med i en japansk TV-show". Förnedrings-tv säger en del men det håller jag inte alls med om. Jag tycker inget av dessa två program är särskilt sevärda även om Grillad nån gång ibland kunde vara lite småroligt men det är knappast förnedrings-tv då folk helt frivilligt är med i dessa program och vet vad det handlar om. (Förutom Harrysson då, tydligen)

Har lite svårt att förstå uppståndelsen då tv-programmet Grillad ju kör efter konceptet som hela Ståuppkomikerbranchen handlar om med den skillnaden att personerna som blir häcklade är med i programmet. Japanska tv-showen med konstiga lekar är ju heller inte direkt någon nyhet och blir man som Marcus Birro med flera så väldigt upprörda över att en del B-kändisar ställer upp i detta så är det väl bara att byta kanal som jag gjorde. 

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0