Sandvik varslar

Här i Sandviken arbetar ju en stor del av befolkningen på företaget Sandvik. Jag har hur många kompisar som helst som arbetar där och har själv funderat på att söka mig dit många gånger. Nu i denna ekonomiska kris så går förstås även Sandvik dåligt och idag kom nyheten om att Sandvik varslar 900 personer här i Sandviken!

Bara att hoppas att den här konjukturen vänder snart även om det inte ser så ut och så hoppas jag att ingen av mina kompisar blir drabbad av detta. Det är nästan lite otäckt hur den här staden "lever på" Sandvik och fortsätter den här krisen så lär nog många människor flytta från staden i framtiden kan jag tänka mig.

Kommentarer >>
Postat av: Linda

900!? Jisses... blir mörkrädd vad denna finanskris gör.. hoppas verkligen på en vändning!

2008-11-20 @ 15:17:32
Postat av: pangis

Fruktansvärtt... min region är ofta tufft drabbade Ericsson i Kumla och nu många varsel på Volvo som finns i Hallsberg. Jag önskar mig krafttag från regeringen som försämrat A-kassor och allt möjligt.. nu kan dom väl inte anklaga folk för att vara lata i allfall..

2008-11-20 @ 21:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0