Obama vann

Precis som väntat så vann alltså Barack Obama presidentvalet i USA. George Bush hade väl i och för sig snudd på lämnat öppet mål åt honom men hur som helst så tror jag Obama kan göra mycket gott för USA och världen även om han nu får orimliga krav att leva upp till. Dock lite självförvållat förstås efter allt han utlovat. Han verkar ju utstråla karisma, vara en bra talare, värna om de svaga i samhället och ha en stor vilja för att lösa problem genom samarbete till skillnad mot för Herr Bush! Sen tilltalar han inte den kristna högern i USA vilket gör att han tilltalar mig! Jag måste få tillägga också att jag tycker John McCain verkar vara en bra mycket bättre Republikan än Bush och hans förlorartal var väldigt bra där han var en stor förlorare.

Jag hade spelat in Filip och Fredriks valvaka och har till slut lyckats se det mesta. De grabbarna är ju verkligen helt suveräna i miljöer där de helt enkelt bara samtalar med olika intressanta gäster som Henrik Schyffert, Mona Sahlin, Kristian Luuk, Barbro Hedvall med flera. Det blir intressanta roliga samtal och dessutom är Filip och Fredrik mycket mer bildade än vad folk nog tror.

Roligt också att de i tv-programmet tog upp så mycket om andra amerikanska presidenter, kända tal, first ladys med mera. Jag tycker historian under skoltiden var fantastiskt ointressant pga dåliga lärare, ointresse och mest inriktades på för mig helt ointressanta saker. Nu som vuxen tycker jag det är mycket mer intressant och jag skulle gärna nån gång i framtiden läsa på lite om Amerikanska presidenter som är ett spännande ämne.

Till sist: Valvakan på CNN innehöll ett häftigt inslag >>


Kommentarer >>
Postat av: Therese Danielsson

Inte ens en vecka efter presidentvalet i USA så börjar bloggerskan Linda Ekholm prata ut om Obama. Och det värsta nog att hon är ärlig med det hon skriver!? Hjälp!



http://www.finest.se/userBlog/?uid=30701&beid=1040511

2008-11-10 @ 18:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0