Program om Engla

Nu ska jag för sista gången skriva lite kort om det här Engla-mordet. På SVT sändes ju nyligen programmet Engla och jag såg reprisen av det igår. Självklart blir det extra intressant att följa detta pga att Anders Eklund bodde i Torsåker och i programmet intervjuades ju personer från Storvik mm. När man fick höra vad Eklunds kompis berättat för polisen så är det ta mig fan helt djävla sjukt hur poliserna i både Dalarna/Gästrikland kunnat undgå att göra "topsningen" på honom. Den polis som tog emot "kompisens" samtal och inte la högsta prio på det borde få sparken direkt för den personen kan inte ha alla hästar hemma!

Sen kan jag fortfarande inte förstå att det år 2008 fortfarande inte finns en lag som tvingar återkommande sexualförbrytare att få vård under fängelsetiden! Programmet sänds i repris ännu en gång på Lördag eller nåt på SVT om någon vill se.

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0