Helgen

Lördagen
I Lördags var vi mest hemma på dagen och tvättade o grejade en massa som vanligt. Jag hann med att köra lite innebandy med Wanke och gänget på eftermiddagen. Mina onda ljumskar är numera oftast helt frånvarande vilket gör att det är fan så mycket roligare att spela nu än tidigare. Nu blir det väl bara innebandy 2 veckor till innan det är slut på den säsongen och man får sikta in sig på lite mer tennis istället. Synd att det är så få av våra kompisar som spelar tennis. Många som säger att de vill, kan och ska men det blir inte mycket för dem!

Min kamp mot godissuget går fantastiskt bra!!! I veckan som gick åt jag bara godis Ons, Tor, Fre, Lör och Söndag. Beach 2012 here I come!!!



Eurovision
Senare på Lördagskvällen tänkte vi kika på lite film men harmoniske Max fick en liten skriktimme så vi gav fan i det. Istället lyckades Tina få både Max och sig själv att somna där vid 21-tiden så jag kikade jag på Eurovision själv jag. Nu såg jag nog kanske bara 6-7 låtar och förstår inte alls varför jag tittar på skiten egentligen? På sätt och vis skönt att våra nordiska vänner INTE gav Sverige fullt eftersom det alltid ska vara så MEN o andra sidan undrar man ju vad Finland, Norge o de andra har för musiksmak istället??? Dom där piraterna kom alltså före Charlotte Nilsson och Ukraina med samma upplägg som Sverige med sämre låt men kanske sexigare sångerska kom tvåa mm. Jaja Eurovision är inget jag ligger sömnlös över och inte Charlotte Perelli heller även om Expressen som väntat körde en förstasida där de skrek ut "Perellis hysteriska sammanbrott" vilket förstås var 0 % sanning.

Söndag - Mors dag
Igår var det mors dag och det blev inga stora presenter till Tina från mig och Max som hon egentligen är värd men o andra sidan kan det komma överraskningar framöver istället. Vi var borta större delen av dagen hos hennes och min släkt och firade våra mödrar. Jag är väl inte direkt killen som tycker att det är jätteroligt med massa släktfika en solig sommardag men det var helt ok ändå. Roligt att surra lite med brorsan och Anna som på Torsdag har tid för att "framkalla" en kusin till Max!!!! *SPÄNNANDE* Jag har på känn att det blir en liten kille förresten!!!



Trädgårdsarbete
Det blev inte så mycket gjort i helgen i vår lilla trädgård som vi hade tänkt pga Morsdag-fikande och annat. Jag körde lite med vår kanttrimmer som vi köpte billigt på Coop förra sommaren. Man får ju oftast det man betalar för vilket innebär en massa djävla strul med en kåpa som lossnar ideligen och trådarna som strular mm. Det går förmodligen fortare att ta bort alla kanter i vår lilla trädgård genom att krypa runt och riva bort gräset för hand men hur roligt är det? Nu i veckan ska vi försöka se till att få lite mer gjort så att man bara kan njuta lite mer av finvädret som verkar komma nästa helg!


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0