Malung

Vi har ju en stuga i Malung som ligger ca 22 mil från Sandviken och ca 5-6 mil ifrån Sälen.  När jag var ca 9-15 år var vi där uppe väldigt ofta och jag hade väldigt roligt med min kompis Anders som bor granne med oss där uppe. De senaste 10 åren har jag nog bara varit där uppe högst en gång per år tyvärr. Det blir inte av och i framtiden känner nog både jag och broder oss lite kluvna om hur vi ska göra med stugan. Det vore ju roligt att bygga ut, rusta upp den rejält med fler sovrum, större vardagsrum, bastu och lite annat som gör att man vill åka upp oftare. Samtidigt måste man ha pengar, tid, kontakter och energi för att göra ett sånt projekt också. Det vore ju helt underbart om man kunde få Roomservice eller något liknande program att ta sig an denna stuga men det är väl lika lätt som att vinna på Lotto gissar jag.

Vore ju väldigt roligt nu när Max kommer växa upp att kunna åka upp till stugan med broder och hans familj eller andra kompisar för att umgås lite där uppe. Det finns ju bra fiskemöjligheter, nära till Sälen och så har vi egen skog med motionsspår med mera. Så man skulle säkert kunna fixa till det bra men vi får se hur det blir.


Kommentarer >>
Postat av: Linda

Va mysigt det såg ut o vara :)

2008-03-21 @ 09:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0