Pappaledig

Igår var jag pappaledig vilket förstås kändes oerhört skönt. Jag och Maxen gick upp vid 8-tiden och gjorde "dag" så att mamma fick lite välförtjänt extrasömn någon timme. Vid lunch åkte vi ned på stan för att hälsa på Farmor en sväng och käkade på Jensasgrillen. Jag valde Kebab med strips och fick en portionsstorlek som hade kunnat mätta en grizzlybjörn mmmm!



På eftermiddagen åkte vi till Barnens Hus i Gävle för att leta barnvagn. Fyfan vilken djungel det är med alla barnprylar och speciellt barnvagnar. Man kan inte heller påstå att vi blev klokare av den obefintliga hjälpen från den okunniga personalen i barnaffären heller. Förmodligen säljer vi vår Cango Nizza och köper en lite dyrare sittvagn där man kan vända Max både mot sig eller från sig. Vi tittade lite på en Brio Sing men den får en del negativa omdömen på nätet och är ju dessutom lite väl dyr kanske enbart pga märket. Vi får se vad vi gör men det ska bli skönt med en smidigare och lättare barnvagn även om vi varit supernöjda med vår Cango Nizza också! Vi köpte alla fall en hoppgunga till Max inne på Barnens hus och det ska bli roligt att se hur han gillar den.

Väl hemma på kvällen försökte vi med snilleblixten att hålla Max vaken trots att han var trött tills middagen. När Tina gav honom gröt vid 19-tiden var det den tröttaste Max jag har sett i vaket tillstånd hittills men han vägrade ju ändå att somna när han fick Banangröt ha ha. Vi spelade in på film som jag kanske lägger ut senare när han somnar nästan med pannan i grötskålen. Han var ju inte svårsomnad denna gång och jag hoppades innerligt att taktiken skulle innebära sovsuccé men det gick en kvart och sen kom BUÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHH-VRÅLET från Max rum! Sen var han vaken till 21-22 tiden som vanligt istället och kanske var det inte heller smart att få honom övertrött vid första läggningen. Sömnkampen fortsätter alltså...


Härligt med paket!!!

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0