Thailandsvärme

En riktigt het dag igår där det kändes som om man var utomlands. Vi hade funderingar på Storviksbadet men blev hemma vid poolen ännu en dag. Det är ju så smidigt att vara hemma när Max kan sitta och leka på sin filt i skuggan och sen äta, sova och allt annat här hemma när det behövs. Poolen som bara kostar några hundra var ju verkligen kanon att ha under denna värmebölja måste jag säga och igår fick även Maxen provbada lite.

Igår skulle jag prova lägga Max redan vid kvart i sju på kvällen. Jag förberedde mig mentalt på en tuff kamp med lite gnölande, skrik, sprattlande och en svårsövd Max. Döm om min förvåning när han åt sin välling och sen bara vände sig på sidan och somnade som en stock!!! Sen vaknade han lite inatt och hade svårt att somna om vid två tillfällen men det kan ju ha berott på den olidliga värmen i sovrummet som även fick pappa att omöjligen kunna sova. Vårt nya myggfönster hjälpte inte igår då det var thailandsvärme! Djäkligt skönt hur som helst att Max har börjat kunna somna första gången lite tidigare på kvällarna då Tina och jag får lite mer vuxentid ihop på kvällarna nu när vi har semester.

Just nu har vi verkligen en underbar semester och jag känner mig superharmonisk med livet måste jag säga!!!


Kommentarer >>
Postat av: Janne

Du gillar fortfarande solen ser jag Matte. Lill-Maxen ser inte ut att ha det så tråkigt han heller.



Själv brände jag ryggen igår när jag solade för första gången här i Brisbane. Mycket orutinerat måste jag säga :P



Njut vidare av semestern =)



/J

2008-07-27 @ 03:42:33
URL: http://janeg.blogg.se/
Postat av: Mattias

Japp, har alltid varit en soldyrkare vet du men numera lär man ju hålla junior i skuggan och sköta honom så man får dra ned på soltimmarna lite :)



Härligt att vara i Brisbane förstår jag...ha det så bra där borta Janne!!

2008-07-27 @ 11:23:21
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Fru P

Ser helt LJUVLIGT ut det där... o ni är brunbrända o fina :-)

2008-07-27 @ 21:08:19
URL: http://pendelilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0