Nu börjar ledigheten

Rust på G
Igår (Tisdag) var jag ner till jobbet mellan kl 6-12 för att fixa lite grejor som behövde göras men nu känns det alla fall som om min långa pappaledighet börjar på riktigt! Igår eftermiddag var vi o kikade på lite färg och även badrumsprylar inför kommande rust. Vi ska på banken på Fredag för att höja upp vårt lån och ville ha lite hum om vad saker o ting kostar innan vi bestämmer oss för hur mycket vi ska låna. Mot kvällningen blev det en tennis mot Wanke igen äntligen och som så ofta förr slutade det oavgjort. (7-5, 3-6)

Det eviga sömntjatet
Kände mig helt slut igår kväll med huvudvärk och när jag skulle försöka lägga Max så ville han inte alls. Till slut fick mamma Tina ta över och lyckades förstås efter en stund att få honom lugn. Sen efter att Max somnat vid 21-tiden så har han vaknat ungefär en gång i timmen inatt. Inte så mycket skrik och grin utan det räcker med att man stoppar i nappen i munnen och lägger honom lite på sidan o finns där en stund så somnar han om. Ändå lite drygt att springa upp stup i ett men vi tycker det är värt att kämpa lite nu för att få honom att trivas med att sova i sitt eget rum i egna sängen. Efter att jag hade varit upp vid 4-tiden och kämpat lite med honom så kunde jag själv inte somna om o gick upp.

På Gymmet
Vid kvart i sex tog jag en promenad ner till badhuset för att aktivera mitt årskort som vi får lite billigare genom jobbet. Under fjolåret utnyttjade jag mitt årskort hela 1 gång!!! och alla som sett mig på bild vet ju att jag inte direkt är någon gymkille! Fast jag hoppas kunna träna någon gång ibland alla fall och med tanke på att vi vill bada med Max framöver så blir det säkerligen någorlunda utnyttjat och är värt 50 kr i månaden. Nu tränade jag på gymmet en timme och det var roligt o välbehövligt eftersom jag körde mycket stretching som min onda kropp behöver. Promenerade hem och kom hem lagom till kl 8 då resten av familjen vaknade. Nu blir det frukost här och sen ska vi nog planera lite mer om vad vi ska rusta framöver och kanske börja tvätta utsidan på radhuset eftersom vi ska måla om.

Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Tålmodigheten ni har vid läggningen kommer förhoppningsvis betala tillbaka sig massor i framtiden. Keep up!

2008-07-02 @ 20:15:50
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja den där tålmodigheten prövas ibland när man är uppe sen 4 på morgonen för att sen nästa kväll avsluta målandet här hemma vid 21:30 o sen ha en liten skrutt som vaknar ca 10-15 gånger på kvällen/natten suck Bara att kämpa på...

2008-07-03 @ 19:43:14
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0