Mot Stockholm

På Torsdag morgon åker vi ned till Stockholm för en liten Lill-Semester! Vi har bokat rum från Torsdag till Lördag på Hotell Clarion som ligger perfekt beläget på Söder. Sen blir vi nog kvar 1-2 nätter till eftersom vi får låna Pelle och Anna-Lindas lägenhet som ligger i Enskede. Perra och Karin ska också ner till Stockholm med barnen och de fick till slut också tag på rum på Clarion samtidigt  som oss så det blir ju kanon att kunna umgås lite med dem där nere i storstaden.

På vägen ner till Sth tänkte vi stanna till vid Barkaby Outlet där jag faktiskt aldrig har varit. Vore ju skönt om vi hittade lite bra kläder där så kan man minska ned shoppingbehovet nere i Stockholm. Det verkar ju bli fint väder så förutom lite shopping vi har väl tänkt hänga på lite mysiga uteserveringar, kanske mysa i någon park som exempelvis "Tantolunden" som ligger väldigt nära hotellet eller kanske ta oss till något bad. Jag tar med mig joggingskorna också o kanske får med mig Perra på en joggingtur runt Söder någon morgon innan den superba frukostbuffén på hotellet!!!

Ett besök på Gröna Lund ska vi också hinna med på antingen Fredag eller Lördag. Eventuellt kommer broder med familj ner till Grönan också. Roligt för Tina hur som helst som är lite mer karusellgalen än mig att kunna få åka med Perra, Karin eller kanske deras dotter Vendela som ju snart är tonåring. Själv nöjer jag mig med Femkamp och längtar tills jag kan få köra lite radiobil med Max i framtiden.

Även om jag varit i Stockholm rätt mycket genom åren så finns det ju alltid nya platser att upptäcka och jag är en person som gärna läser på lite innan vad jag än ska resa för att få tips mm. Därför surfar jag lite på Alltomstockholm.se och liknande sajter för att få lite bra tips på mysiga ställen vi kan besöka på Söder som jag inte kände till. Dessutom blir det ju lite annorlunda nu när vi har flera små barn i sällskapet. Då väljer man kanske inte att åka till Drottninggatan för att shoppa eller att tränga sig in på Snaps vid "Medis" för att ta den kalla ölen. På mysiga uteserveringen MoseBacke har jag ju varit många gånger liksom flera andra ställen på Söder men nu vill man ju att det ska vara barnvagnsvänliga serveringar. Sedan känner jag till Boule & Berså och Fåfängan men har aldrig varit där men kan tänka mig att det är platser som är värda ett besök och ju ligger på lämpligt promenadavstånd från hotellet.

Om Frippo, Bodare eller någon annan har några speciella  tips så är det bara att skriva eller höra av er!


Kommentarer >>
Postat av: pangbruden

Jag inser just att jag knappt varit i Stockholm. Jättelite faktiskt. Jag ska villigt erkänna att det tog ett tag av läsande i bloggar innan jag insåg vad Medis var.. Nördigt va? :-) Men jag hittar rätt hyfsat i Köpenhamn..:-) Berlinska trädgården är tydligen en hit såpass vet jag och att ta en skärgårdskryssning med mat är också trevlit. Men om några år kan ni gå med Max till Naturhistoriska med cosmorama, Vasaskeppet och Astrid lindgrens hus som också ligger där.. Det har varit hitar för barn! Trevlig resa nu!

2008-07-16 @ 09:23:10
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Linda

Ha de så skönt i Stockholm!

2008-07-16 @ 13:53:51
Postat av: Frippo

Japp, jag har det ultimata. Gångavstånd för dig också! Söndag går du till Söderstadion och ser på riktig fotboll... Bajen krossar Örebro då nämligen...

2008-07-16 @ 15:17:10
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: pangis ÖSK are såklart!

Frippo: Beware...;-)

2008-07-16 @ 20:31:40
Postat av: Frippo

Pangis: Stackars stackars dig (& ÖSK)... Det kommer inte bli kul inte. Tror jag banne mig ska gå på matchen för att se förnedringen live... =)

2008-07-16 @ 20:56:04
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: pangis

Frippo. Jo jo gör du det så ska vi se på förnedring..

2008-07-16 @ 22:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0