Kändis-Jeopardy

De senaste veckorna har vi kikat en del på Kändis-Jeopardy här hemma. Jag måste säga att ibland är det väldigt enkla frågor och en del av våra kändisar imponerar inte direkt när det gäller allmänbildning. Tidigare i veckan klarade Peter Swartling inte av att svara på vilken svensk statsminister som avgick år 2006 och igår löd frågan på näst svåraste nivån i Geografi "Rysslands huvudstad?"

Jag törs nog sticka ut hakan och säga att jag hade vunnit många av de här kändiskvällarna i Jeopardy om jag fått tävla. Det närmaste kändisskap jag har kommit är väl när jag kom delad tvåa Aftonbladets Dream Team-tävling 1996 eller när jag hade en biroll i en reklamfilm för Industrisanering. Så jag räknar nog inte med att få någon inbjudan av Adam de närmaste åren :)

Kommentarer >>
Postat av: persson

stort att du kom tvåa i dream-team
...du har inte fått tillräckligt med "cred" för det.....

2008-02-28 @ 17:22:20
Postat av: Mattias

Kan fortfarande inte smälta att han som kom lika som mig fick åka till Toronto en vecka och se NHL-hockey medan jag fick åka till Sälen en weekend! :(
O sen ska vi inte tala om Sundlöfs 10 minutare näst sista omgången som gjorde att jag missade bilen!!!

2008-03-01 @ 09:58:15
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Hella

Jag har inte sett kändis jeopardy, men jag har läst på nån blogg att fotbollfrun är jävligt bra på jeopardy.
http://blogg.aftonbladet.se/7148/

2008-03-01 @ 23:10:31
Postat av: Mattias

Ja jag såg det avsnittet och hon var duktig lär jag säga. Väldigt tävlingsinriktad verkade det som :)

2008-03-02 @ 08:55:19
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0