Spotify

Jag har hört talas om musiktjänsten Spotify tidigare men det var inte förrän Tinas systers kille Jerker berättade lite om Spotify som jag tog tag och testade det. Spotify är en gratistjänst där man kan lyssna på streamad musik helt lagligt och efter att ha testat programmet lite grann måste jag säga att jag verkligen gillar det. Det är hur enkelt som helst att söka på artister/låtar, skapa egna låtlistor och så är användargränssnittet enkelt o snyggt. Nackdelen är förstås att all musik inte kan hittas ännu vad jag har förstått.

Jag upptäckte också idag att det fanns en del bloggare som länkade till sin Spotifyplaylist och så kunde man bara gå in på den länken och välja att den skulle öppnas med vårt Spotifyprogram så fick man en playlist med massor av ny bra musik.

För att kunna använda programmet gratis krävs dock att man får en "invite" av någon som har rättighet att dela ut såna. Det går att få tag på dem på lite olika sätt och själv använde jag ett forum jag ofta besöker där en vänlig människa delade ut. Googla kan också vara ett bra sätt.

Några fler som använder Spotify?


Kommentarer >>
Postat av: Karin

thanks:) Gott nytt år på dig med!!!

2008-12-30 @ 21:01:44
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Frippo

Ja, fast än så länge inte så mycket även om det som du säger är supersmidigt.



Jag lyssnar inte så ofta hemma utan i bilen, på flygplatsen, flyget och när jag går och då är det inte lika bra...

2008-12-30 @ 22:19:12
Postat av: Anna/Levindas Värld

Jepp, här hemma används också Spotify, hur jäkla smidigt och bra som helst :)

2008-12-30 @ 22:27:34
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Janne

Jag har kört det i några veckor nu och jag fullständigt älskar det!!!

2008-12-31 @ 01:44:11
URL: http://janne73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0