Adios Lanzarote

Inatt kom vi hem från vår chartervecka i Puerto del Carmen, Lanzarote och det är lite kluvet huruvida jag är nöjd med resan eller inte. Hur som helst så känns det ändå alltid lite skönt att komma hem och jag fryser inte mer här hemma med -7 grader än vad jag har gjort på mulna, blåsiga Lanzarote eller vårt kalla hotellrum där.

Vi har haft det väldigt bra på många sätt förutom en detalj som för mig är den viktigaste när man åker på charter. Vädret har varit uselt och jag har väl sammanlagt fått sol på mig ca 30-40 minuter på en hel vecka vilket känns för djävla trist! Inte ens ett dopp i någon av hotellets iskalla pooler blev det, inget badande med Max som jag sett fram emot så mycket, inga kalla öl i gassande sol mm. Det kan ju vara ostadigt på Lanzarote så här års och speciellt de senaste 2-3 åren tydligen men enligt de som bor där så har de aldrig varit med om så många dagar i sträck utan sol. Vad roligt att vi prickade in en sån vecka och bara för att reta den solälskande Mattias lite så sprack det upp och blev sol precis när bussen hämtade oss till flygplatsen i Fredags!

Om man bortser från vädret och att utelivet var heldött denna period så har vi haft en väldigt skön semester. Det funkade jättebra att ha med morsan på resan och Max har varit helt sagolik att resa med. Vår älskade son har charmat flygvärdinnor, svenska turister i alla åldrar och buttra spanjorer med sitt busiga glada sätt. Flygresorna har gått väldigt bra och så har han förutom någon natt sovit enormt bra!!! Max har verkligen förgyllt denna resa både för oss och en hel del andra samt lärt sig en massa nya roliga saker som jag får återkomma till senare i bloggen.

Att ha All-Inclusive var ju också kanon måste jag säga även om detta nu innebar att jag förmodligen druckit/ätit upp mig 2-3 kilo denna vecka. Återkommer med mycket mer om resan senare i veckan när jag har lite mer tid att blogga...



Kommentarer >>
Postat av: Honung

Vad tråkigt att det inte var fint väder. Men det var väl ändå skönt att komma bort ett tag?

2008-12-14 @ 00:10:46
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Frippo

Trist som f-n med väder. Men som sagt, mycket annat är skönt med att bara få komma iväg. Men sånt där drar ner och man ältar. Du får tänka på det positiva sen när du ser tillbaka.

2008-12-14 @ 01:43:18
Postat av: pangis

Så där sa dom till oss med när det hade regnat i en vecka.. Vi gick omkring i våra vindtygsjackor och frös som attan... Det hade aldrig varit så illa..och jag tror nog att vi hade det sämre än ni just nu.. Nej Lanzarote ska man akta sig för om man vill ha sol.. Det passar bleka engelsmän bättre.



Att sötaste Max har charmat alla förvånar mig inte alls, han har ju charmat en hel bloggvärld med:-) Kul att det gick så bra att resa med honom.

2008-12-14 @ 08:07:33
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Linda

Brrr! Det ser väldigt kallt ut på bilderna med, hutter hutter. Det är väl så självklart att ni ska ha den oturen o få skitväder :-/ Hade hoppats på bättre för er.. Man kan inte chansa längre, vädret/klimatet är inte sig likt längre.

2008-12-14 @ 09:42:04
Postat av: Mattias

Honung/

Ja absolut var det en jätteskön vecka ändå



Frippo/

Ja man gick ju ändå inte omkring där och var sur hela tiden men det var ju ljus och värme man längtade efter. Jag får tänka på det positiva att jag gick upp något kilo efter att ha kämpat som fan för att få bort lite mage :)



Pangis/

Ja jag har förstått att det kan vara grisväder där denna period nu och att fler råkat ut för såna veckor men enligt vissa svenskar som åkte dit ofta var det ändå ovanligt med hela veckor utan sol så ni och vi verkar ändå haft rejält oflyt... Som du skriver så kan engelsmännen få hålla till där själva för jag kommer inte åka till någon kanarieö nåt mer tror jag...



Linda/

Det är väl just valet av resmål man ångrar lite med tanke på att flygresan gick så bra med Max. Hade hellre lagt pengarna på en thairesa nu med facit i hand förstås eller Egypten men men det är inget vi går och grämer ihjäl oss över nu heller eftersom vi ju hade det bra i övrigt. Syns snart på kalaset! ;)

2008-12-14 @ 10:35:24
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Jerpa

Ja det är tråkigt när vädret inte är med en, iaf på så många dagar. Men jag tror det är som här uppe, att somrarna blir sämre med alla föroreningar.

Dock har jag haft omvänd tur, i London regnar det ju jämt men när jag var där -95 i tre dagar så hade det aldrig varit så varmt o soligt på länge. T.om. att slipsnissarna lättade på knutarna och Harrods fick släppa in folk i skjorts.

2008-12-14 @ 12:21:04
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: Fru P

Välkomna hem! Ja ni har junte missat något här hemma iaf. Vet inte hur ni har det där uppe men här är det MÖRKT o trist. Kanarieöarna är minst 10 000 trevligare än här just nu...



Skönt att ha dig tillbaka.

2008-12-14 @ 17:40:12
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: jama

Vad tråkigt med vädret. Sånt gör att man vill bli kompenserad liksom. Halva summan tillbaka eller nåt ;)



Trots allt så blir det ju ett break i vardagen och det i sig kan vara riktigt skönt :)



Vi va till Tenneriffa i början av februari...för hundra år sen (när pappa fyllde 40). Det var oxå mest mulet o ganska kyligt emellanåt. Tror vi inte badade i havet alls. Och poolen nån gång. Men det var första gången vi var utomlands hela familjen så vi hade väl inte så mkt att jämföra med som tur var kanske ;)



Välkomna tillbaka då!

Ha de

2008-12-16 @ 09:40:53
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja det spelar ingen roll hur nöjd man är i övrigt så känns det ändå lite pissigt att lägga många tusen kronor på en solresa utan att få sol/värme. Med facit i hand borde man kollat upp Teneriffa för nu i efterhand har jag förstått att risken för dåligt väder var mycket större än vad jag hade trott....Det verkar plötsligt som snudd på alla som åkt dit har haft dåligt väder så inga fler besök på den ön för mig...



2008-12-16 @ 12:00:02
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0